Direktlänk till inlägg 13 december 2009

Gårdagen

Av Catten - 13 december 2009 14:51


kommer att gå till historien! Min vana trogen tog jag ut gnället i förväg och det var lika dumt som alla andra gånger. Vi hade nämligen en riktigt trevlig dag och för första gången i kvinnominne tyckte jag till och med att det var ROLIGT att baka "pippekake" som morsan säger...


P18 och lillefar fastnade inbegripna i ett samtal om jobb, skruvgängor, att svetsa med MIG, TIG eller pinnsvets (eller nåt sånt) och datade sig på order av mormodren, Ängelen kavlade lite halvhjärtat men kom sig mot slutet och när degen var på upphällningen så sade båda de ljuva ätteläggarna "redan?". Ett lussekattsbak föreslogs men se där sa den ömma modern ett bestämt nej.


Faktum var att jag - just som marsipanen föreslog - var väl medveten om att i mitt skafferi stod en påbörjad men icke urdrucken flaska glögg,  ett sinande russinpaket och att jag skulle ha MASSOR med pepparkakor med mig hem.....min soffa är liten, men icke att förakta och det kändes som ett finemang upplägg att äntra den med en god bok som jag lånat av Hjärtat, sippa sig lite glögg och knapra sig lite (mycket) pepparkakor.


Att min dator var full av skräp valde jag högaktningsfullt att bortse ifrån och här kommer ytterligare något värt att notera: datorn var inte påslagen på över ett dygn! Naturligtvis var jag abstinent när jag vaknade och med god hjälp - eller ärligt talat: tack vare Hjärtat är nu alla maskar raderade, trojanerna har fått ta sin häst och ge sig av, phiskarna har fått tjall på linorna och min dator är återigen bara min - ända till imorgon när Ängelen kommer hem. Då ska hon få VÄLDIGT stränga förhållningsorder om vilka siter man får och inte får besöka!

För naturligtvis är det hon och inte jag som varit inne på fel sidor *viftar förnumstigt med pekfingret*


Nu ska jag "bara" komma tillrätta med det där jämrans sendraget jag fått i nacken, idag känner jag mig vig som en villatomt och kan inte riktigt fatta att en öm nacke kan ge utslag långt ner i knäna?

 
 
Ingen bild

T

13 december 2009 16:24

Himla tur att det funkade ,maskar vill man inte ha i datorn .Tyvärr eller vad man ska säga så innehöll min dator en endaste liten pluttemask ,Så den lär väl vara lika seg som vanligt ,samtidgt visar det ju på mina otroligt fina surfvanor där sidor med mycket hud o mindre kläder aldrig besöks ;) En fin Luciakväll tillönskas min fina

 
msA

msA

14 december 2009 11:02

Åh, det kan det... ge utslag ända ner i knäna, alltså. Bara för att du exempelvis har ont i foten, behöver grundproblemet inte sitta där, du vet. Kroppastollen är MÄRKLIG.

I övrigt: visst är det härligt med traditioner, och när man märker att motvilliga ungar ÄNDÅ tycker det är rätt mysigt i slutänden. Då får man säga: vad var det jag sade? ;)

http://www.missarden.wordpress.com

 
Ingen bild

Catten

15 december 2009 07:42

Och vad vill min herre insinueramed det där - att jag skulle porrsurfa? ;-)

Jag vet msA - min zonterapeutväninna har förklarat det där med kroppens finurligheter ingående. Märkligt är bara förnamnet! Trots en hel del inledande gnäll har vi det himla fint ihop, mina ungar och jag =)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Catten - 12 januari 2021 20:59

vad svårt det är ibland att komma till skott med att skriva, trots att det finns massor som jag behöver skriva av mig? Den 4:e fick jag besked om att jag har ny chef till 100% som ska ge mig uppdrag på 60% och att min fd chef har 40% av min tid. ...

Av Catten - 1 januari 2021 20:18

med komplett fullt upp. Nytt uppdrag samt därmed sammanhängande utbildning på jobbet, flytt till en betydligt bättre lägenhet men även besiktningar och extraaktiviteter, jul- och nyårsfirande med restriktioner, pappa som utsatts för bedrägeriförs...

Av Catten - 23 november 2020 13:52

om man precis kan kalla det för "bostadskarriär" när man flyttar från hyrestvåa till hyrestvåa? Men för mig personligen känns det ändå så, främst för att jag flyttar från tredje våningen med dyr utomhusparkering "i mån av plats" till marklägenhet med...

Av Catten - 19 november 2020 16:13

aldrig gjort anspråk på att vara ofelbar. Tvärtom är jag ofta medveten om att jag "borde" gjort annorlunda, bättre, mer, högre osv nästan av födsel och ohejdad vana. Därför blir jag nog lite extra stött när en person som jag en gång stod mycket n...

Av Catten - 8 november 2020 17:25


så innerligt tråkigt och oerhört opraktiskt att vara i isolering i väntan på provsvar. Mest opraktiskt var onekligen att jag hade typ ingen mat hemma, så igår satt jag och funderade ut att om jag åkte till affären strax innan den stängde vid 22, ...

Presentation


Fortfarande lurvig - och rund igen:)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22 23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards