Direktlänk till inlägg 11 december 2009

Ähmenvaffan!

Av Catten - 11 december 2009 14:14


Helt plöstligt sådär bara dök det upp en massa virusvarningar på min dator. Fine, då kör vi lungt och sansat (för att vara jag) en virusscanning! Men så enkelt skulle det såklart inte vara - under tiden jag scannade så poppade det upp ALERT efter ALERT och varnade för maskar, trojaner och virusar - det installerades genvägar till mysko siter på mitt skrivbord som jag deletate, datorn stängde ner sig själv och startade om med samma mysko genvägar på plats igen?


Nån gång strax innan midnatt lyckdes jag genomföra en komplett scanning som visade på och raderade fyra varningar. Trots detta och en hel del andra åtgärder fortsätter det komma en massa SECURITY ALERTs uppoppandes och det gör mig så irriterad. Min mormor som späckade sitt språk med en massa underliga tänkvärdheter hade förmodligen sagt att det "gjorde henne med prickiga negerbarn". Sånt fick man säga på den tiden om sånt som var både krångligt, förbryllande och irriterande!


Ovanpå det ytterst irriterande men dock i-landsproblemet vaknade jag efter en natts toksovning med ett otroligt ömt och mosat öra, samt ett sendrag i nacken. Jag har en kompis som lite skojsamt alltid säger "har du sovit på armen inatt" om man klagar på sånt, och det hade jag gärna gjort - då hade det åtminstone givit nåt att ha det där jäkla sendraget men som det är nu är det ju fullständigt meningslöst liksom...

 
 
Sus

Sus

11 december 2009 17:21

Äh.
Sånt där trams.
Jag lämnar över den bredbara till Hjärtat och säger att han ska fixa´t.
Som kommer jag hem nått tag sen ;-)
Trevlig fredag!

http://www.susolsson.blogspot.com

 
Ingen bild

Catten

13 december 2009 15:10

Hjärtor är bra att ha Sus - de kaaaaaan så mycket, speciellt om man tittar med hundvalpsögon på dem*L*

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Catten - 12 januari 2021 20:59

vad svårt det är ibland att komma till skott med att skriva, trots att det finns massor som jag behöver skriva av mig? Den 4:e fick jag besked om att jag har ny chef till 100% som ska ge mig uppdrag på 60% och att min fd chef har 40% av min tid. ...

Av Catten - 1 januari 2021 20:18

med komplett fullt upp. Nytt uppdrag samt därmed sammanhängande utbildning på jobbet, flytt till en betydligt bättre lägenhet men även besiktningar och extraaktiviteter, jul- och nyårsfirande med restriktioner, pappa som utsatts för bedrägeriförs...

Av Catten - 23 november 2020 13:52

om man precis kan kalla det för "bostadskarriär" när man flyttar från hyrestvåa till hyrestvåa? Men för mig personligen känns det ändå så, främst för att jag flyttar från tredje våningen med dyr utomhusparkering "i mån av plats" till marklägenhet med...

Av Catten - 19 november 2020 16:13

aldrig gjort anspråk på att vara ofelbar. Tvärtom är jag ofta medveten om att jag "borde" gjort annorlunda, bättre, mer, högre osv nästan av födsel och ohejdad vana. Därför blir jag nog lite extra stött när en person som jag en gång stod mycket n...

Av Catten - 8 november 2020 17:25


så innerligt tråkigt och oerhört opraktiskt att vara i isolering i väntan på provsvar. Mest opraktiskt var onekligen att jag hade typ ingen mat hemma, så igår satt jag och funderade ut att om jag åkte till affären strax innan den stängde vid 22, ...

Presentation


Fortfarande lurvig - och rund igen:)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22 23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards