Direktlänk till inlägg 9 december 2009

Ju fler klappar..

Av Catten - 9 december 2009 18:32


desto godare jul?


Nä, jag vet inte det riktigt. Förra året fick mina ätteläggar vackert klara sig utan klappar från mig på grund av den ständigt sviktande ekonomin. I år blir det två små klappar var, förhoppningsvis har jag lyckats pricka in nåt som var och en vill ha...För det är nämligen det som är grejen med att ge en gåva anser jag; att hitta just DET som passar just den personen, oavsett om det är jul, födelsedag eller "bara" mitt i tristaste oktoberregnet.


SnyggotÅ och jag åkte inte iväg på valpsightseeing idag, vi tog en minirunda på ett av StoraStadens shoppingcenter istället och en efterföljande fika/frukost då jag fick en livfull beskrivning av åtminstone en del av Afrikaresan. Jag föreställer mig att ett sådant äventyr är något som kommer att dyka upp under samtalen under en lång tid framöver, det händer så mycket på kort tid att det är svårt att få med allt när man ska berätta det så där rakt upp och ner.....


Det var också genom snyggot Å och hennes M jag kom på klappen till P18, tack vare att vi möttes där vi möttes - kryptiskt, jag vet! *L* Himla glad å sonens vägnar är jag också, han gör sin sista praktikperiod nu innan studenten i sommar och det glunkas om en anställning.....klart redan är att han ska jobba på jullovet och kanske på sport- och påsklovet också. De bjöd honom med på pubrunda häromveckan och på fredag ska han följa med på företagets julkul: gokartköring med efterföljande julbordsätning på Stadtshotellet. En ny kompis har han också fått genom jobbet och de har börjat träna innebandy ihop. =)


P20 har flyttat ihop med flickvännen - men bara på prov. De är husvakter medan hennes mormor och morfar är utomlands i två månader och det kan säkert vara både en nyttig erfarenhet och ett bra test om vardagen är så där himla mysig när man måste sköta ALLT själva utan (andra) vuxna i närheten att luta på om/när nåt krånglar....för det gör det!


På tal om att krångla så tyckte jag att det luktade skumt här när jag kom hem. När jag öppnade kylskåpet fick jag förklaringen; de ostar jag köpte på Fredriksdal hade jag såklart placerat i kylen...som lämpligt nog LAGT AV!? Eller kanske börjat funka normalt igen, den (och vidhängande frys) har nämligen ett tag varit alldeles för kall, mina grönsaker har frusit och maten i frysen har fått sån där äcklig frysbränna trots att tempmätaren stått på så lågt som möjligt. Tyvärr har min repulsion gentemot den arbetsskygge så kallade kvartersvärden avhållit mig från att kalla på hjälp men nu kanske kylen på något magiskt sätt har återhämtat sig och börjat leva ett normalt liv? *hoppashoppashoppas*



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Catten - 12 januari 2021 20:59

vad svårt det är ibland att komma till skott med att skriva, trots att det finns massor som jag behöver skriva av mig? Den 4:e fick jag besked om att jag har ny chef till 100% som ska ge mig uppdrag på 60% och att min fd chef har 40% av min tid. ...

Av Catten - 1 januari 2021 20:18

med komplett fullt upp. Nytt uppdrag samt därmed sammanhängande utbildning på jobbet, flytt till en betydligt bättre lägenhet men även besiktningar och extraaktiviteter, jul- och nyårsfirande med restriktioner, pappa som utsatts för bedrägeriförs...

Av Catten - 23 november 2020 13:52

om man precis kan kalla det för "bostadskarriär" när man flyttar från hyrestvåa till hyrestvåa? Men för mig personligen känns det ändå så, främst för att jag flyttar från tredje våningen med dyr utomhusparkering "i mån av plats" till marklägenhet med...

Av Catten - 19 november 2020 16:13

aldrig gjort anspråk på att vara ofelbar. Tvärtom är jag ofta medveten om att jag "borde" gjort annorlunda, bättre, mer, högre osv nästan av födsel och ohejdad vana. Därför blir jag nog lite extra stött när en person som jag en gång stod mycket n...

Av Catten - 8 november 2020 17:25


så innerligt tråkigt och oerhört opraktiskt att vara i isolering i väntan på provsvar. Mest opraktiskt var onekligen att jag hade typ ingen mat hemma, så igår satt jag och funderade ut att om jag åkte till affären strax innan den stängde vid 22, ...

Presentation


Fortfarande lurvig - och rund igen:)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22 23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards