Alla inlägg under november 2009

Av Catten - 9 november 2009 13:43


måste ju kolla vilka "trafikkällor" mina besökare kommer ifrån lite då och då...att de kommer från mina bloggvänner och från en och annan sökmotor förvånar knappast - men den stackaren som på något för mig ofattbart och mirakulöst sätt kom hit från en bilreklamssida bör väl ha blivit ypperligt förvånad? Lika förvånad som jag som inte på något sätt förstår kopplingen.... ( <------ ofrivilligt skämt)

Av Catten - 9 november 2009 12:24


På lördag och söndag i veckan hittar ni Catten här:


http://www.julmassor.se/info.asp?id=30


som marknadsknalle för produkter från:


http://www.gillastighonung.se/


Har ni en ledig helg och vill mysa lite, eller kanske onödigt mycket pengar över så här inför jul så rekommenderar jag varmt ett besök!

Av Catten - 9 november 2009 12:18


Igår stod det att läsa i en av de stora kvällsdrakarna om jobbcoacher som meddelst underliga metoder ska coacha sina klienter ut på arbetsmarknaden.


Har ni sett någon skriva om det redan tidigare - va va va!?


I går pratades det på radionyheterna om hur vissa tar gräddfilen till svininfluensavaccinationen.


Har ni sett nån skriva om det redan tidigare - va va va?


Flört

Av Catten - 9 november 2009 11:55


Vädret är grått, jag är grå. Eller kanske blue, som de sjunger? Men blå blir jag aldrig, varken på ut- eller insida liksom - så det får bli grå.


Bortskämd är jag också. Bortskämd med bästaste sällskapet i flera dagar. Bortskämd med att laga middag ihop med en vuxen människa som vet vad han sysslar med och inte står som en fågelholk och måste instrueras. Bortskämd med ett dukat frukostbord med nybakade scones. Bortskämd med blommor blev jag också - tydligen av ingen annan anledning alls mer än för att jag är jag? Att jag sen är en teflonminnesmänniska och glömmer kvar bortskämdhetsblommorna när jag åker hem är ju en helt annan sak *skäms* Och bortskämd med annat, typ privat stuff blir jag ju också liksom. Lite konstigt är det - att en långhelg kan försvinna så löjligt fort. På onsdagskvällen tänker jag att "åååh så många dagar" och så helt plötsligt vaknar jag och det är söndagsmorgon - hur går det till liksom?


Nån slags avancerad men icke förutbestämd "ska vi bytagrejer"grej försiggår oss emellan- och det känns helt klart som att det är jag som "vinner" på den. En begagnad arbetsjacka och dito spiktrampstövlar mot en sprillans ny massagedyna. En torkställning till tvättstugan mot ett trådlöst tangentbord + mus. Det är annat än rostiga skruvar och cykelpumpar det.....



Så här i efterhand känns det som om jag håller på att "pinka in revir" också - man är väl inte katt för intet ;-)!? I Byn i närheten av havet finns nu: en tandborste, en öppnad ask tamponger, ett schampo och ett badlakan. Som synes har jag mest markerat badrummet ännu.... Fast igår när jag åkte var köket lite inmutat också - där låg nämligen ett gäng fjäskskorpor till sonen och en fjäskkladdkaka till veckans jobbfika =)


Av Catten - 5 november 2009 11:54


Så berättade lillefar en underlig historia igår:


Morsan är ju i klar riskgrupp, hon har sammanlagt 1/3 lungkapacitet, KOL och astma. För tillfället är hon sjuk i nån luftvägshistoria och går på penicillin och får alltså inte vaccineras. Lillefar är kärnfrisk och alltså inte i närheten av att vara riskgrupp - men har ju alltså en hustru som ligger i riskzon. Klok som han är inser han att eftersom hon är förhindrad att vaccineras för tillfället så är det inte alls omöjligt för honom att smitta henne. Hon tänker hålla isg hemma tills hon får sprutan, men han måste ju gå ut för att sköta de nödvändiga ärendena.


Alltså går han till den lokala vårdcentralen för att kolla om han kan få vaccineras. Inne på VCT är det tomt, förutom en sköterska och två personer från RödaKorset som är där för att "organisera köbildning". Den ena av dem kommer fram till lillefar och frågar honom vilken riskgrupp han tillhör. Han svarar "Ingen" och tänker fortsätta förklara varför han är där men blir ganska bryskt avbruten med att "då har han inte där att göra". Lugn som han är frågar han då istället när han får komma. Han får besked om att det MINSANN gått ut information om det - men det har det definititvt inte.


I häftet som skickades ut från Landstinget står när personer i riskgrupp kan komma för vaccination - men ingenting om oss/de/vi andra. Till saken hör ju också att antalet väntanden var noll, zilch, none, nichts, nada men ändå förvägrades lillefar att både förklara varför han var där, och att vaccineras. Dagen efter berättar den andra damen från RödaKorset att i stort sett allt vaccin som blandades till dagen innan fick hällas ut, för det kom så få och ville ta sprutan? Dessutom får mina föräldrar veta att deras väninna I var på VCT med sin särbo, och eftersom han tillhör riskgrupp vaccinerades han, hon fick också vaccin med förklaringen att "de ju umgås så mycket att det var lika bra att vaccinera henne med"? Deras granne käkar en blodförtunnande medecin och det kan kaaaaaanske påverka och eftersom hans fru körde honom så vaccinerade de henne också "när hon ändå var med"?


Hmmm...nån som fattar logiken i vem som får vaccineras och vem som inte får det?





Av Catten - 5 november 2009 11:43


Igår åkte jag till den lilla byn nästintill havet. I Escrutten. På sommardäck.


Vad händer då undrar ni - ja vad händer då? Jo, då bestämmer sig naturligtvis den första snön för att falla! Rakt på vägen som jag tänkte köra på. Snön var väl inte det jobbiga utan snarare det faktum att det blåste så pass så att vi vinglade både fram och baka. Nåväl, vid mellanlandningen hemma ho moråfar står lillefar såklart beredd med de vinterdäck jag inte ens visste om att jag hade och efter jag trakterats med middag så anträdde jag min resa igen. Just in time för skymning och den vanligaste tiden för viltets förflyttningar.


Men jag ska inte gnälla.


Jag fixade underskriften av vaccinationsintyget där jag kryssade i ett "ja" efter att ha frågat Ängelen vad som händer om jag kryssar nej och undertecknar - sen kryssar hennes far i ja och undertecknar? Svaret blev "Jaja, jag tar den är sprutan så det slipper bli bråk". Det kändes inte optimalt, men eftersom jag jälv var tveksam redan innan så kände jag att jag inte har hundraprocentiga argument (och inte heller ork) för att ta den debatten med honom.


Jag fixade att lyssna på min mor som typ 30 år försent tänkte sig att ha ett litet förtroligt "mor-och-dottersamtal" utan att varken snäsa av eller skratta ut henne.


Jag fixade både körning i snöblåst och i skymning utan olyckor - så nu är jag på plats och bara har det bra liksom....

Av Catten - 4 november 2009 10:36


Min vardag är rent skrämmande actionfylld.


Häromdagen roade jag mig med att meddelst en nål och mina (för) långa naglar krafsa rent duschmunstycket från kalkavlagringar så att en något större del av min imponerande stofthydda ska få vatten på sig när jag duschar.


Om nån timme ska jag skriva under ett medgivande/avböjande om huruvida Ängelen ska vaccineras mot baconsnuvan. Ähem - jag har fortfarande inte bestämt mig vad jag tycker om massvaccinering för dem som inte är i riskgrupp.....


Det handlar om liv och död här i Cattkorgen - vareviga varendaste dag!



Av Catten - 3 november 2009 01:50


Vad är det med er folket liksom - betalar ni inte tv-licensen eller?


Inatt var det ju repris på det där jämrans dansbandsprogrammet IGEN!  Kom loss och casha upp nu, ha lite känsla för en medmänniska i nöd och se till att det rullar in lite kulor till SVT så att jag äntligen kan få sova nån gång.... ;-)

Presentation


Fortfarande lurvig - och rund igen:)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7
8
9 10
11
12 13
14
15
16 17 18 19 20 21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards