Alla inlägg den 19 november 2009

Av Catten - 19 november 2009 22:27


Nyfiken som jag är så kollade jag just min statistik - och från vilka trafikkällor mina besökare kommer. Tragiskt nog måste jag underrätta er om att det faktiskt finns folk som googlar på "analblekningskräm".


*sucka*



Av Catten - 19 november 2009 22:21


Vissa dagar är underliga. En sådan underlig dag har det varit idag, när mina båda telefoner som vanligtvis är rätt tystlåtna av sig har turats om att ringa i stort sett hela eftermiddagen och kvällen, ibland ringt nästan simultant och bitvis omlott. Kända och okända, äldre och nyare bekantskaper i ett enda sammelsurium. Gemensamt för i stort sett alla samtal har dock varit ett samtalsämne: baconsnuvan. Det enda som varit gemensamt för det samtalsämnet i sig är att det gör oss alla förvirrade. Idag har jag också insett att det faktiskt fanns en fördel med att ha en trådlös telefon med dåliga batterier som bara gav en samtalstid på ca 20- 30 minuter.....


Mitt öra är väldigt ömt och rött ikväll.

Av Catten - 19 november 2009 15:35


Min del av Sverige kan nog inte någonsin bli tristare än vad det är just i november, månaden som förr kallades "höstmånad" borde numera heta "gråmånad". Posititvt nog hade iallafall inte Ängelen fått grodsjukan igen, redan i går kväll var hon ganska pigg och idag frågade hon om hon fick gå ut. Det ni, en 16-åring som ber om lov ;-) Villkoret var såklart att hon släpar sin magra häck till skolan imorgon och det hade hon absolut ingenting emot, day-timetv och morsan är till och med tristare än skolämnena! Fredagen bjuder ju iofs på mediaproduktion - där de för tillfället spelar in en dokumentär - och tillvalet japanska så jag kan förstå henne.


För att i mesta möjliga mån både hålla humöret uppe och fly verkligheten så läser jag. Skvalläser, dvs läser sådant som jag inte behöver fundera och reflektera kring - smiter kanske och tar en lätt väg när jag väljer sådan litteratur istället för sådant som skulle förkovra mig. Men jag har aldrig sagt att jag inte är lat.... Dagens skvalbok är:


  


"Mitt vågräta liv - en oblyg rapport från sängen" av komikern Chelsea Handler. Lite smått underhållande, men inte mycket mer än så. Rapporteringen är inte speciellt varken ingående eller oblyg, jag tycker mest hon påminner om vilken singelbrud som helst, skillnaden är väl den att hon öppet berättar om sina göranden och låtanden...Största behållningen är nog personbeskrivningarna, inte bara av männen hon "umgås" med utan även av sin underliga och underbara familj och vänkrets. Har du en timme över och inte vill tvingas till djupa tankar kan du gott läsa den ;-)


Presentation


Fortfarande lurvig - och rund igen:)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7
8
9 10
11
12 13
14
15
16 17 18 19 20 21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards