Alla inlägg den 9 november 2009

Av Catten - 9 november 2009 22:16


är det 71 år sedan den så kallade Kristallnatten.


Om det - och saker som hänt därefter och fortfarande händer -  skulle jag kunna säga mycket, väldigt mycket men det finns ett utryck som heter "en bild säger mer än tusen ord" och ikväll får den här bilden vara en symbol för mina ord:


  

Av Catten - 9 november 2009 14:36


Av diverse anledningar har jag hemligt nummer på min mobiltelefon, ett nummer som bara lämnas ut till dem som verkligen MÅSTE ha det och dem som jag verkligen VILL ha där. Trots det har det lite då och då ringt en för mig fullständigt obekant person på den, jag har skrivit om det tidigare. Han ringde i onsdags eftermiddag, och igen för en liten stund sedan så därför kommer här en efterlysning:


Karolina, din pappa letar efter dig!


Känner du igen dig i att vara dotter till en något överförfriskad och lomhörd  stockholmare som ringer vid vilka tider som helst på dygnet, inte har haft kontakt med honom på vääääldigt länge men trots det på något sätt lämnat ut ditt mobilnummer till honom - var då snäll och kolla det numret, det är nämligen inte ditt nummer utan MITT och jag har pratat klart med din pappa, du får ta över nu!

Av Catten - 9 november 2009 13:43


måste ju kolla vilka "trafikkällor" mina besökare kommer ifrån lite då och då...att de kommer från mina bloggvänner och från en och annan sökmotor förvånar knappast - men den stackaren som på något för mig ofattbart och mirakulöst sätt kom hit från en bilreklamssida bör väl ha blivit ypperligt förvånad? Lika förvånad som jag som inte på något sätt förstår kopplingen.... ( <------ ofrivilligt skämt)

Av Catten - 9 november 2009 12:24


På lördag och söndag i veckan hittar ni Catten här:


http://www.julmassor.se/info.asp?id=30


som marknadsknalle för produkter från:


http://www.gillastighonung.se/


Har ni en ledig helg och vill mysa lite, eller kanske onödigt mycket pengar över så här inför jul så rekommenderar jag varmt ett besök!

Av Catten - 9 november 2009 12:18


Igår stod det att läsa i en av de stora kvällsdrakarna om jobbcoacher som meddelst underliga metoder ska coacha sina klienter ut på arbetsmarknaden.


Har ni sett någon skriva om det redan tidigare - va va va!?


I går pratades det på radionyheterna om hur vissa tar gräddfilen till svininfluensavaccinationen.


Har ni sett nån skriva om det redan tidigare - va va va?


Flört

Av Catten - 9 november 2009 11:55


Vädret är grått, jag är grå. Eller kanske blue, som de sjunger? Men blå blir jag aldrig, varken på ut- eller insida liksom - så det får bli grå.


Bortskämd är jag också. Bortskämd med bästaste sällskapet i flera dagar. Bortskämd med att laga middag ihop med en vuxen människa som vet vad han sysslar med och inte står som en fågelholk och måste instrueras. Bortskämd med ett dukat frukostbord med nybakade scones. Bortskämd med blommor blev jag också - tydligen av ingen annan anledning alls mer än för att jag är jag? Att jag sen är en teflonminnesmänniska och glömmer kvar bortskämdhetsblommorna när jag åker hem är ju en helt annan sak *skäms* Och bortskämd med annat, typ privat stuff blir jag ju också liksom. Lite konstigt är det - att en långhelg kan försvinna så löjligt fort. På onsdagskvällen tänker jag att "åååh så många dagar" och så helt plötsligt vaknar jag och det är söndagsmorgon - hur går det till liksom?


Nån slags avancerad men icke förutbestämd "ska vi bytagrejer"grej försiggår oss emellan- och det känns helt klart som att det är jag som "vinner" på den. En begagnad arbetsjacka och dito spiktrampstövlar mot en sprillans ny massagedyna. En torkställning till tvättstugan mot ett trådlöst tangentbord + mus. Det är annat än rostiga skruvar och cykelpumpar det.....



Så här i efterhand känns det som om jag håller på att "pinka in revir" också - man är väl inte katt för intet ;-)!? I Byn i närheten av havet finns nu: en tandborste, en öppnad ask tamponger, ett schampo och ett badlakan. Som synes har jag mest markerat badrummet ännu.... Fast igår när jag åkte var köket lite inmutat också - där låg nämligen ett gäng fjäskskorpor till sonen och en fjäskkladdkaka till veckans jobbfika =)


Presentation


Fortfarande lurvig - och rund igen:)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7
8
9 10
11
12 13
14
15
16 17 18 19 20 21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards