Alla inlägg den 10 november 2009

Av Catten - 10 november 2009 17:30


Snälla, fråga mig inte hur - men idag trillade jag in på en websida där man saluförde .....tadaaam; analblekningskräm! Den skulle appliceras så att man i sinom tid skulle slippa skämmas för sin missfärgade hud i "close-up actions"? Jag översätter direkt ur texten: "Så oavsett om du förbereder dig för bikinisäsongen, vill visa dig från din bästa sida inför någon speciell eller bara vill lysa upp din egen vardag (och hud) så är XXXX något för dig!"


Oooookej tänker ni, det där måste ju vara årets julklapp, tillsammans med de bröstvärmare man kan köpa för att ansluta till sin USB-port. Jag personligen är en aning mer tveksam - till bägge produkterna. Jag använder ju inte bikini - och även om jag gjorde det så skulle jag förmodligen inte ha en fullt så avslöjande bikinibyxa så att den delen av mig flashades. Och inte för att jag är så himla snygg precis men att påstå att min analöppning är min bästa sida tycker jag nog är rätt självförringande, oavsett vilken färg den har. Fast å andra sidan, om jag bleker den så att  jag kan lysa upp min vardag - då slipper jag kanske använda läslampan på natten, jag håller bara boken en bit längre ner än vad jag brukar?


Bröstvärmare då - är inte det något varenda kvinna med självrespekt kan vilja ha i julklapp? I såfall har jag ingen självrespekt. Det enda tillfälle jag kan komma på som jag skulle vilja ha brösten värmda är om jag lider av mjölkstockning och bestämmer mig för att amma utomhus på vintern - och då gäller det ju alltså att få rum med laptopen inunder ungen? Dessutom är jag ju förbi den ammande perioden av mitt liv så då får jag väl ändra mig och säga att det enda tillfälle jag kan tänka mig att vilja få mina bröst värmda är väl om en väldigt speciell person erbjuder sig att göra det med sina händer....


Jag är inte säker på att ni tror mig, men det FINNS faktiskt folk som köper sådant här! Hett tips på siten med blekningskrämen var att andra köpare också beställt svarta latexhandskar. Jag ska aldrig klicka på den där länken igen - jag kände att jag fick mer info än vad jag ville ha, nu har jag delat med mig av den vidare  till er och bör alltså slippa veta det jag fick veta?

Av Catten - 10 november 2009 13:49


Nåt jag alltsomoftast har/hade problem med är det här med "relationsstatus". Alltså, jag har sällan haft problem med statusen som sådan, utan snarare med det faktum att jag ska ange den lite här och där....


På olika communitys ska man berätta vem man är - eller kanske HUR man är? Nånstans finns det alltid en lista där man ska välja lämplig rad - men om det inte finns nån rad som är riktigt lämplig?


Singel och nöjd, singel och missnöjd, sökande, förlovad, förlovad, skild, gift, sambo, ensamstående, särbo, det är komplicerat, i ett förhållande, i ett öppet förhållande, änka/änkling och jag kan bara inte komma på alla varianter det finns.


Men tänk om man är änka och särbo, eller gift och det är komplicerat. Det är en djungel ju! På ansökan om bostadsbidrag till exempel, där finns ju inte ens valbara förslag - där ska jag själv ange min status. Så vad är jag då; Ogift? Frånskild? Ensamstående? Singel? Intressantast av allt är ju ändå VARFÖR man ska ange sådant där. Tja, på en dejtingsite kan det ju vara av visst intresse förstås men annars förstår jag det inte, vem har med det att göra mer än jag?

Presentation


Fortfarande lurvig - och rund igen:)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7
8
9 10
11
12 13
14
15
16 17 18 19 20 21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards