Direktlänk till inlägg 22 april 2009

Djupdyk

Av Catten - 22 april 2009 19:58


Det var en bra dag, om än inte hyperintensiv, idag på min "Grundläggande datautbildning för funktionshindrade" (jo, det kallas faktiskt så - ni kan inte rimligtvis skratta mer åt det än jag). Jag gjorde vad jag kunde för att engagera mig i läroboken, babblade förstrött på msn och hade en givande smskonversation (nä, jag säger ju att jag inte sliter ut mig på utbildningen), gick en sväng på Stortorget och kikade på torgkommersen i solen, kostade på mig en ny sorts vitt thé, mådde allmänt gott och fick så en inbjudan till nåt intressant: En "lyssnacirkel" hos M.


Tänkte verkligen gå på det, sinnet och själen längtade efter nåt nytt och intressant men så sa kroppen och hjärnan tvärstopp och jag fick ta en raincheck på det. Istället bestämde jag mig för en helt opretentiös fika hos snyggot Å och for iväg, rätt glad i hågen. Åmamman var där och vi babblade på en stund ute i solen i trädgårdmöblerna och successivt känner jag det komma krypande...svårmodet, eller vad man nu ska kalla det.


Inte ens ett besök på snyggots arbetsplats Styragården (en fantastisk liten handelsträdgård som jag verkligen kan rekommendera!) och ett tröstinköp av svarta (!) penséer lättade upp humöret och jag var nog för tillfället tyvärr inte så intresserad av snyggots trädgårdsplanering utan drog mig hemåt....och i bilen sa det svoooosch, ridå ner. Så pass att det blev som en fysisk smärta i hela kroppen, naturligtvis min vana trogen centrerad till magen.....


Märkligt - hur en alldeles helt okej dag kan förvandlas till tomma intet? Orkar ingenting, vill ingenting, tänker alldeles för mycket.


Men imorgon är en annan dag - då har Ängelen spelning på kvällen och jag tänker vara där, värsta entusiastiska deltidmamman och applådera frenetiskt åt min underbara ättelägg. Imorgon blir det bättre!


 
 
Ingen bild

J

22 april 2009 21:10

Jaså,är datautbildning för sådana som mig alltså?Då kanske inte den akademiska utbildningen håller längre ;)

Inte kul att det dök så fort,boostar den bästa infödda kronobergskan jag vet!*krama*

 
GladaKatarina

GladaKatarina

23 april 2009 10:37

Mitt i glädjen och skönheten finns den och tar över. Svårmodet, som du säger, är ett bra ord. Våren är knepig. :-/

Men tycker ändå vitt te, svarta penséer och snyggot Å låter som en givande dag - kanske i efterhand.

Har inte sett Ängelen, tyvärr! Hoppas att du får det trevligt och att det blir bra så som du vill. :-)

http://gladakatarina.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Catten - 12 januari 2021 20:59

vad svårt det är ibland att komma till skott med att skriva, trots att det finns massor som jag behöver skriva av mig? Den 4:e fick jag besked om att jag har ny chef till 100% som ska ge mig uppdrag på 60% och att min fd chef har 40% av min tid. ...

Av Catten - 1 januari 2021 20:18

med komplett fullt upp. Nytt uppdrag samt därmed sammanhängande utbildning på jobbet, flytt till en betydligt bättre lägenhet men även besiktningar och extraaktiviteter, jul- och nyårsfirande med restriktioner, pappa som utsatts för bedrägeriförs...

Av Catten - 23 november 2020 13:52

om man precis kan kalla det för "bostadskarriär" när man flyttar från hyrestvåa till hyrestvåa? Men för mig personligen känns det ändå så, främst för att jag flyttar från tredje våningen med dyr utomhusparkering "i mån av plats" till marklägenhet med...

Av Catten - 19 november 2020 16:13

aldrig gjort anspråk på att vara ofelbar. Tvärtom är jag ofta medveten om att jag "borde" gjort annorlunda, bättre, mer, högre osv nästan av födsel och ohejdad vana. Därför blir jag nog lite extra stött när en person som jag en gång stod mycket n...

Av Catten - 8 november 2020 17:25


så innerligt tråkigt och oerhört opraktiskt att vara i isolering i väntan på provsvar. Mest opraktiskt var onekligen att jag hade typ ingen mat hemma, så igår satt jag och funderade ut att om jag åkte till affären strax innan den stängde vid 22, ...

Presentation


Fortfarande lurvig - och rund igen:)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards