Direktlänk till inlägg 20 april 2009

Det kunde faktiskt

Av Catten - 20 april 2009 11:09


 vara roligare.


Om det hade funkat att logga in och göra den där diagnosen vill säga....jag blev inte accepterad idag heller, vilket innebär att jag måste få ytterligare ett nytt lösen och sen vänta 24 timmar innan jag loggar in. Otroligt välfungerande system måste jag säga. Inte för att jag har någon brådska, i fredags kom äntligen min lille upptagne handläggariller på besök och då berättade han att jag "först och främst" är inskriven här till den 31 maj.


Det låter ju bra att ha heeeeela 1½ månads sysselsättning bokad, men om jag mest ska sitta av tiden och vänta på att saker som står utanför min kontroll ska fungera så blir det ju en tveksamt intressant sysselsättning. Missförstå mig rätt, till skillnad från en del andra som är här så har jag på eget bevåg föreslagit den här utbildningen och är alltså här på alldeles eget initiativ. Men jag tycker inte om när saker som egentligen borde vara lättlösta krånglar.


Ett "institut" som sysslar med att utbilda folk inom data på olika nivåer borde ha en välfungerande server - det är min ödmjuka åsikt i alla fall, samt personal som är tillgänglig när det som borde fungera inte gör det. I mitt - och många andras fall är information färskvara. Nu "läser jag i förväg" och lägger en massa ny kunskap ovanpå det jag ännu inte fått möjlighet att testa av och det känns tveksamt. Inte för att jag har något alternativ - jag kan ju inte gärna sitta och blogga hela dagarna, så mycket händer det inte i mitt liv och alla tankar jag tänker är inte för publicering.


Jag får väl ta mig en liten "bloggvandring" och se vad ni andra hittat på sen i morse *L*

 
 
mira

mira

20 april 2009 11:50

har aldrig hört talas om ett system där man är tvungen att vänta 24h innan ett lösenordsbyte slår... om det är någon som manuellt går in och byter - ev synkroniserar så ska det gå kvickt. låter väldigt byråkratiskt och korkat konfigurerat att ha det så... förstår frustrationen.

http://metrobloggen.se/missne

 
GladaKatarina

GladaKatarina

20 april 2009 12:08

Allt fler arbetsplatser verkar jobba efter devisen: vi provar och ser om det går. Detta istället för att planera och ta till beprövad kunskap. :-/ Hoppas att det händer saker!

Det du säger om hjulspår... ugh! Är en sådan som låter det hända med mig, inte tillräckligt bra på att själv ta för mig. London, var det ja... 8-)

http://gladakatarina.bloggagratis.se

 
Ingen bild

J

20 april 2009 17:03

Verkar vara ett riktigt dretsystem.24 timmar skall inte en lösenordsreplikeringa ta.

/Servicedesk FM

 
Ingen bild

sanne

20 april 2009 20:12

Teknikens "under" 'suckar*
(skulle tanka på telefonen idag, hade väl 20 kronor kvar... gick in på banken (Nordea) och loggade in och fick veta att banken inte hade någon kontakt med operatören...suckar)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Catten - 12 januari 2021 20:59

vad svårt det är ibland att komma till skott med att skriva, trots att det finns massor som jag behöver skriva av mig? Den 4:e fick jag besked om att jag har ny chef till 100% som ska ge mig uppdrag på 60% och att min fd chef har 40% av min tid. ...

Av Catten - 1 januari 2021 20:18

med komplett fullt upp. Nytt uppdrag samt därmed sammanhängande utbildning på jobbet, flytt till en betydligt bättre lägenhet men även besiktningar och extraaktiviteter, jul- och nyårsfirande med restriktioner, pappa som utsatts för bedrägeriförs...

Av Catten - 23 november 2020 13:52

om man precis kan kalla det för "bostadskarriär" när man flyttar från hyrestvåa till hyrestvåa? Men för mig personligen känns det ändå så, främst för att jag flyttar från tredje våningen med dyr utomhusparkering "i mån av plats" till marklägenhet med...

Av Catten - 19 november 2020 16:13

aldrig gjort anspråk på att vara ofelbar. Tvärtom är jag ofta medveten om att jag "borde" gjort annorlunda, bättre, mer, högre osv nästan av födsel och ohejdad vana. Därför blir jag nog lite extra stött när en person som jag en gång stod mycket n...

Av Catten - 8 november 2020 17:25


så innerligt tråkigt och oerhört opraktiskt att vara i isolering i väntan på provsvar. Mest opraktiskt var onekligen att jag hade typ ingen mat hemma, så igår satt jag och funderade ut att om jag åkte till affären strax innan den stängde vid 22, ...

Presentation


Fortfarande lurvig - och rund igen:)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards