Direktlänk till inlägg 10 mars 2009

Stoppa världen - jag vill kliva av!

Av Catten - 10 mars 2009 08:07


Eller nej, inte riktigt så.


Tryck på pausknappen lite - men pausa inte mig, pausa allting runtomkring. Pausa era liv och låt mig leva ikapp lite, låt mig hinna sätta allt i perspektiv, låt mig stanna upp och fundera, se mig omkring och klia mig i skallen en stund utan att ni myllrar på runt omkring mig och hinner göra ännu fler saker jag inte hänger med på att sätta mig in i!


Vissa saker går så fort, jag fattar inte vad som händer innan jag än en gång befinner mig i en situation jag inte riktigt vet hur jag hamnat i. Senast i söndags hamnade jag där,vips flix hade jag slumpat och drumlat rakt in i nåt jag inte ville veta, nåt jag inte kan hantera - nåt jag kastade mig ut och "tog tag" i. På fel sätt förstod jag idag. Därför ska jag inte göra det jag tänkte göra imorgon. Jag vet inte vad jag ska göra istället men det som var min ursprungliga tanke är inte en sak det kommer att komma något gott ur.


Inte för mig iallafall, inte annat än på väldigt kort sikt. Troligtvis skulle det dessutom orsaka bra mycket mer elände i långa loppet för mig alldeles personligen - och det är ju oerhört onödigt att utsätta sig för sådant alldeles frivilligt? Tänk att jag kom till insikt om det. Tänk att jag faktiskt kom på det innan jag kastade mig in i ytterligare ett skeende utan att ha nämnvärt reflekterat över det. Jag har uppenbarligen lärt mig av mina misstag.


Inte för att jag mår så vansinnigt mycket bättre av den insikten här och nu. Jag trodde verkligen att jag kommit på en bra sak. Det hade jag inte. Pausa en stund, så jag kommer i fatt- snälla?

 
 
carl

carl

10 mars 2009 08:53

Jag har nästan alltid pausknappen intryckt, livet är bättre så. Det finns så mycket roliga saker att göra istället för att stressa runt

/Carl

http://carlisurin

 
Ingen bild

Snyggot Å

10 mars 2009 09:01

*pausar*

Pausar en svägn jag oxå för att försöka lista ut vad det är som har utlöst det här *lite orolig*

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Catten - 12 januari 2021 20:59

vad svårt det är ibland att komma till skott med att skriva, trots att det finns massor som jag behöver skriva av mig? Den 4:e fick jag besked om att jag har ny chef till 100% som ska ge mig uppdrag på 60% och att min fd chef har 40% av min tid. ...

Av Catten - 1 januari 2021 20:18

med komplett fullt upp. Nytt uppdrag samt därmed sammanhängande utbildning på jobbet, flytt till en betydligt bättre lägenhet men även besiktningar och extraaktiviteter, jul- och nyårsfirande med restriktioner, pappa som utsatts för bedrägeriförs...

Av Catten - 23 november 2020 13:52

om man precis kan kalla det för "bostadskarriär" när man flyttar från hyrestvåa till hyrestvåa? Men för mig personligen känns det ändå så, främst för att jag flyttar från tredje våningen med dyr utomhusparkering "i mån av plats" till marklägenhet med...

Av Catten - 19 november 2020 16:13

aldrig gjort anspråk på att vara ofelbar. Tvärtom är jag ofta medveten om att jag "borde" gjort annorlunda, bättre, mer, högre osv nästan av födsel och ohejdad vana. Därför blir jag nog lite extra stött när en person som jag en gång stod mycket n...

Av Catten - 8 november 2020 17:25


så innerligt tråkigt och oerhört opraktiskt att vara i isolering i väntan på provsvar. Mest opraktiskt var onekligen att jag hade typ ingen mat hemma, så igår satt jag och funderade ut att om jag åkte till affären strax innan den stängde vid 22, ...

Presentation


Fortfarande lurvig - och rund igen:)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23
24 25 26
27
28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards