Direktlänk till inlägg 9 mars 2009

På förekommen anledning

Av Catten - 9 mars 2009 14:06


började jag fundera kring det här med "flirtighet" - jag har nog förmodligen skrivit om det tidigare men orkar faktiskt inte leta upp det, jag har ju skrivit ett och annat inlägg här över tid*L*


Jag har i stort sett hela mitt liv fått höra att jag är flirtig. Själv förstår jag mig alls inte på det begreppet egentligen, jag vet ingen människa som är så urdålig på att tolka signaler vad gäller den sortens intresse som jag. Vad jag däremot vet är att jag älskar att babbla med folk. Tydligen anses det vara "flirtighet" när man är öppen och spontan, ler och skojar. Okej - då är jag flirtig.


Noteras bör kanske att då flirtar jag lika mycket med barn som vuxna, män som kvinnor, hundar, katter och vissa andra kräk (spindlar och hästar undantagna). Jag flirtar med den grånande trappstäderskan, med den tonårige postleverantören, med den stressade kassörskan i matvarubutiken, med min son, med.......ja, alla människor tydligen? So be it då - jag är den jag är och vill folk äga upp sig på det så upplever jag det som deras problem.


Senast idag fick jag förtrytet höra att gossarna på skolan "väl är alldeles för unga för mig". Jodå - det är de absolut och utan tvekan - i en bemärklese. Men i MIN bemärkelse är de alldeles underbart roliga och trivsamma att prata och skoja med, precis lika roliga och trivsamma som de jämnåriga tjejerna. Att sedan någon kan sitta på avstånd och göra en bedömning av mitt uppförande säger mer om den personens fantasi och känsloliv än om mig.......

 
 
kastrullis

kastrullis

10 mars 2009 01:27

Hahahahaha, sjukt roligt! Jag har precis samma problematik. Jag flirtar tydligen också med allt som går att flirta med. Men jag fattar det dessvärre inte själv, tycker bara att jag äär gullig och social. Det misstolkas dock grovt ibland och ställer till det. men jag ser det snarare som omvärldens ptoblem. Numera i alla fall :-/

http://kastrullapan

 
Ingen bild

Snyggot Å

10 mars 2009 08:58

"Du å jag catten du och jag" du vet ju hur det är när vi vandrar runt i butikern på stan eller var fan vi nu är någotnstans, klart som fan man sanckar med folk... eller *läs flörtar* ska det kanske stå haha

 
msA

msA

10 mars 2009 10:37

Håller absolut med dig. Fortsätt vara den Catt vi alla älskar! Puss på dig :D

http://www.missarden.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Catten - 12 januari 2021 20:59

vad svårt det är ibland att komma till skott med att skriva, trots att det finns massor som jag behöver skriva av mig? Den 4:e fick jag besked om att jag har ny chef till 100% som ska ge mig uppdrag på 60% och att min fd chef har 40% av min tid. ...

Av Catten - 1 januari 2021 20:18

med komplett fullt upp. Nytt uppdrag samt därmed sammanhängande utbildning på jobbet, flytt till en betydligt bättre lägenhet men även besiktningar och extraaktiviteter, jul- och nyårsfirande med restriktioner, pappa som utsatts för bedrägeriförs...

Av Catten - 23 november 2020 13:52

om man precis kan kalla det för "bostadskarriär" när man flyttar från hyrestvåa till hyrestvåa? Men för mig personligen känns det ändå så, främst för att jag flyttar från tredje våningen med dyr utomhusparkering "i mån av plats" till marklägenhet med...

Av Catten - 19 november 2020 16:13

aldrig gjort anspråk på att vara ofelbar. Tvärtom är jag ofta medveten om att jag "borde" gjort annorlunda, bättre, mer, högre osv nästan av födsel och ohejdad vana. Därför blir jag nog lite extra stött när en person som jag en gång stod mycket n...

Av Catten - 8 november 2020 17:25


så innerligt tråkigt och oerhört opraktiskt att vara i isolering i väntan på provsvar. Mest opraktiskt var onekligen att jag hade typ ingen mat hemma, så igår satt jag och funderade ut att om jag åkte till affären strax innan den stängde vid 22, ...

Presentation


Fortfarande lurvig - och rund igen:)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23
24 25 26
27
28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards