Direktlänk till inlägg 3 mars 2009

Snabba ryck...

Av Catten - 3 mars 2009 18:56


För ungefär tio minuter sedan ringde min fd chef. Han var stressad och raskade på sitt ärende så fort att jag i andanom såg salivdropparna spruta. Inte för att han brukar spotta när han pratar - det var bara en känsla jag fick.....


Hur som haver hasplade han ur sig att "han fått i uppdrag av ledningsgruppen att fråga om jag ville komma tillbaka i sommar" och jag måste säga att det lät som om han förväntat sig ett rungande tveklöst JAAAAAAAAAAA! från min sida. Jag är kluven.


Helt bortsett från att jag är mäkta irriterad över att de låtit mig hänga i ovisshet (likt alla andra jag kommer i kontakt med iofs) och nu tar för givet att jag enbart är tacksam för att få komma tillbaka är det ju det här med det rent fysiska. Jag älskade verkligen jobbet som kyrkvaktmästare men jag kan inte på något sätt påstå att det fick mig att få mindre ont i min redan rådbråkade kropp. Jag vill jobba, jag vill tjäna pengar och göra skäl för mig som det heter här - men jag vill också ha en kropp som bär mig åtminstone några år till och de två sakerna vet jag inte riktigt hur jag ska få att gå ihop.


Inemellan chefens jäktade meningar lyckades jag få stuckit in ett och annat ord - några av dem var "fundera ett par dagar"....Men med tanke på att jag förväntas kunna börja så fort som möjligt för att alla påskliljor ska vara planterade till påskhelgen så brådskar det. Om jag inte var jag så skulle jag förmodligen kärvt säga att de får skylla sig själva om de inte är ute i tillräckligt god tid - men jag vet ju på vem "skulden" kommer att falla, det blir ju herr R som kommer att få kritiken för att hans chefer inte ser om sitt hus.


Jag vet inte jag - det här kräver en ordentlig funderare och jag måste nog inhämta lite tyck och tänk från andra, både vänner och "makthavare", men tro mig - ni kommer att hållas uppdaterade, vare sig ni vill eller inte! =)

 
 
kastrullis

kastrullis

3 mars 2009 19:19

Jag har inte ett endaste dugg med det att göra men är väldigt nyfiken eftersom jag antagligen är en hel del i samma sits, med paj kropp, på vilket sätt är du paj i kroppen, armar, axlar, rygg??? Förlåt att jag är nosy!!

http://kastrullapan

 
kastrullis

kastrullis

3 mars 2009 19:20

kom på direkt att nosy var ju sjukt kul eftersom jag fundilerar på att pierca näsan, hahaha, humor!

http://kastrullapan

 
mira

mira

3 mars 2009 21:15

om man bara dömer utifrån vad du skrev i bloggen - så var det ett bra jobb för dig. :-)

http://metrobloggen.se/missne

 
msArden

msArden

4 mars 2009 11:59

Ja, tänk efter... och tänk på kroppastollen. Du har bara en...

Kram!

http://www.missarden.wordpress.com

 
Ingen bild

Snyggot Å

6 mars 2009 08:53

Det är lixom du som ahr makten i den här sistsen för tillfället, du får la säga till T att han får ta dom tygnsta göremålen det här året och låta dig glida det här året :P

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Catten - 12 januari 2021 20:59

vad svårt det är ibland att komma till skott med att skriva, trots att det finns massor som jag behöver skriva av mig? Den 4:e fick jag besked om att jag har ny chef till 100% som ska ge mig uppdrag på 60% och att min fd chef har 40% av min tid. ...

Av Catten - 1 januari 2021 20:18

med komplett fullt upp. Nytt uppdrag samt därmed sammanhängande utbildning på jobbet, flytt till en betydligt bättre lägenhet men även besiktningar och extraaktiviteter, jul- och nyårsfirande med restriktioner, pappa som utsatts för bedrägeriförs...

Av Catten - 23 november 2020 13:52

om man precis kan kalla det för "bostadskarriär" när man flyttar från hyrestvåa till hyrestvåa? Men för mig personligen känns det ändå så, främst för att jag flyttar från tredje våningen med dyr utomhusparkering "i mån av plats" till marklägenhet med...

Av Catten - 19 november 2020 16:13

aldrig gjort anspråk på att vara ofelbar. Tvärtom är jag ofta medveten om att jag "borde" gjort annorlunda, bättre, mer, högre osv nästan av födsel och ohejdad vana. Därför blir jag nog lite extra stött när en person som jag en gång stod mycket n...

Av Catten - 8 november 2020 17:25


så innerligt tråkigt och oerhört opraktiskt att vara i isolering i väntan på provsvar. Mest opraktiskt var onekligen att jag hade typ ingen mat hemma, så igår satt jag och funderade ut att om jag åkte till affären strax innan den stängde vid 22, ...

Presentation


Fortfarande lurvig - och rund igen:)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23
24 25 26
27
28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards