Direktlänk till inlägg 28 december 2009

'Schäkta mig liksom

Av Catten - 28 december 2009 17:37


för det lilla utbrottet i förra inlägget - men det låg såklart betydligt mer bakom än vad som skrevs, det var inte helt opåkallat och inte första gången varken hon eller andra som sagt förväntar sig att jag inte ska behöva/vilja planera min dag, eller står redo för akututryckningar när de "mer upptagna" kallar..... Jag är inte på något sätt rigid, men det där beteendet är väldigt envägs, if you see what I mean.


Nu bet jag dumsnällt ihop och åkte och fikade, en snabb. Men jag inser att det är dags för en sådan där rensning till som jag gjorde för några år sedan - bort med energitjuvarna!


En energitjuv är den här infektionen också - jag känner mig som om jag skulle kunna sova 24/7 - om det inte vore för att jag nästintill har trycksår på baksidan av allt sittande och liggande de senaste dagarna.


Milt irriterat kan jag också konstatera att övningsskjutandet kommit igång, redan igår fyrade något praktpucko av de första raketerna, strax nedanför mitt fönster. För er som inte vet kan jag berätta att jag bor i ett hyreshus, på ena sidan av det ligger ett villakvarter, på andra sidan en smaaaaaaal gräsmatta, en parkering och på andra sidan av parkeringen ytterligare ett hyreshus.


När då någon intelligent nog fyrar av raketer på den smaaaaala grässmattan blir det en viss resonans mellan husen. Coolt va? Eller inte! Nu är inte jag skotträdd, och har heller inga djur som behöver plågas av ljud och krutdoft men jag gillar ändå inte upptåget. Raketer ska avfyras på öppna platser så att det inte är någon risk att de löper amok och skenar in genom någons fönster - det HAR hänt vet ni!


Det är väl en av väldigt få anledningar som gör mig smått tveksam till att evakuera under nyårshelgen. Fast å andra sidan kanske det är lika bra att INTE vara hemma om nåt får för sig att explositera i mitt vardagsrum? Anyhooo - imorgon kommer fina frusna L hit och käkar frukost med mig - sen drar jag till Hjärtat i den lilla byn nästintill havet! *längtar*

 
 
marsipanen

marsipanen

29 december 2009 10:52

Det finns åtminstone en fördel att bo i ett område där medelåldern är runt 90 och tanterna kallar mig "lilla flicka" *fniss*
Dessutom är panschisarna väldigt "ekonomiska" och att slösa pengar på smällare är inte att tänka på. Så här smälls det inte alls.
Jag har för egen del städat bort alla energitjyvar, men det är väl som med smålands stenar; lyfter man..JAG.. på en så finns det tio nya under *suckar*

Hoppas att infektionen ger med sig snart,,
krya-på-dej-kramis!

http://marsipan.bloggplatsen.se

 
marsipanen

marsipanen

31 december 2009 13:50

Hoppas allt är väl med dej..
Önskar dej ett GOTT NYTT ÅR!
kramis!

http://marsipan.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Catten - 12 januari 2021 20:59

vad svårt det är ibland att komma till skott med att skriva, trots att det finns massor som jag behöver skriva av mig? Den 4:e fick jag besked om att jag har ny chef till 100% som ska ge mig uppdrag på 60% och att min fd chef har 40% av min tid. ...

Av Catten - 1 januari 2021 20:18

med komplett fullt upp. Nytt uppdrag samt därmed sammanhängande utbildning på jobbet, flytt till en betydligt bättre lägenhet men även besiktningar och extraaktiviteter, jul- och nyårsfirande med restriktioner, pappa som utsatts för bedrägeriförs...

Av Catten - 23 november 2020 13:52

om man precis kan kalla det för "bostadskarriär" när man flyttar från hyrestvåa till hyrestvåa? Men för mig personligen känns det ändå så, främst för att jag flyttar från tredje våningen med dyr utomhusparkering "i mån av plats" till marklägenhet med...

Av Catten - 19 november 2020 16:13

aldrig gjort anspråk på att vara ofelbar. Tvärtom är jag ofta medveten om att jag "borde" gjort annorlunda, bättre, mer, högre osv nästan av födsel och ohejdad vana. Därför blir jag nog lite extra stött när en person som jag en gång stod mycket n...

Av Catten - 8 november 2020 17:25


så innerligt tråkigt och oerhört opraktiskt att vara i isolering i väntan på provsvar. Mest opraktiskt var onekligen att jag hade typ ingen mat hemma, så igår satt jag och funderade ut att om jag åkte till affären strax innan den stängde vid 22, ...

Presentation


Fortfarande lurvig - och rund igen:)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22 23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards