Alla inlägg den 14 maj 2013

Av Catten - 14 maj 2013 19:55


har jag engagerat mig i att anmäla vad jag betraktar som skräp på Facebook. Det är tex rasistiska bilder, sexistiska, bilder som gör skämt av våldtäktskulturer, som postar massor av sk picanninnybilder och annat som är stötande - under rubriken "humor". Av någon för mig okänd anledning tycker Facebook att det är helt okej att posta en bild på en bakbunden kvinna med munkavle och texten "Om hon inte säger nej så är det inte våldtäkt" samtidigt som de utan minsta eftertanke blockerar och raderar en bild på en ammande kvinna.


Senaste snilledraget är att radera och blockera alla länkar till den här fantastiska sidan:


http://trettiotreanledningar.squarespace.com/


som jag verkligen tycker att alla ska titta på, för enklare än så kan det ju knappast visas. Har du dessutom en egen blogg, eller twittrar eller på något annat sätt når ut till andra: dela och reposta och allt vad det heter!

Presentation


Fortfarande lurvig - och rund igen:)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards