Direktlänk till inlägg 14 januari 2010

Det finns sånt jag inte förstår...

Av Catten - 14 januari 2010 09:58


Jag finns ju - som så väldigt många andra -  på den där jättestora världsomspännande nätcommunityn. Den är verkligen...........stor.


Den verkar dessutom innehålla minst lika många underligheter som det finns medlemmar, ungefär. Märkliga aktiviteter finns där, man kan mata fiskar, odla får och skjuta ihjäl mafiosos. Man kan skicka hjärtan, kramar och snygga brandmän till varandra. Man kan göra tester av olika slag, de flesta felstavade och med förvånande slutresultat. Man kan maila kuliga uppmaningslekar till varandra. Man kan också gå med i mer eller mindre bra grupper.


Nåt som väääääldigt många gjort och som satt myror i huvudet på mig är att kopiera in en trxt på sin statusrad att de känner någon som har/haft cancer - och att de vill att det ska komma ett botemedel 2010. Jag känner också folk som har eller har haft cancer, jag har velat i många år att det ska komma ett botemedel men kan för mitt liv och kniv inte förstå vad det skulle göra för skillnad om jag sätter den texten i min statusrad?


Cashar staten då helt plötsligt upp några millar till? Blir de sjuka på något mirakulöst sätt friska? Vad HÄNDER egentligen?


Lika ofattbart för mig var det sms som skickades runt för några år sedan gällande den lilla Ängla som så tragiskt mördats, med en uppmaning att skicka sms:et vidare till alla kontakter för att stoppa pedofilin. Hur i fridens dagar stoppar jag en pedofil med ett sms till mina vänner - om det inte skulle hampa sig så att någon av dem ÄR pedofil och blir mirakulöst omvänd av mitt sms? Tror inte det va..... Så vitt jag kunde förstå så var de enda som fick nåt ut av det där seriesmset telefonoperatörerna som tjänade en slant?


Det är inte utan att jag blir lite...rädd (?)när vuxna människor sysslar med sådant. Vill du hjälpa en cancersjuk - sätt in en slant på Cancerfondens konto: http://www.cancerfonden.se/sv/Stod-oss/Olika-satt-att-ge/Ge-en-gava/ , Känner du någon som har cancer blir hon/han förmodligen mycket gladare över ett personligt besök/telefonsamtal/mail/sms beroende på ork, än över att du rutinmässigt copy+pastar nåt på nätet.



 
 
marsipanen

marsipanen

14 januari 2010 14:17

ja det florerar onekligen en hel del mer eller mindre tveksamt i cyber.
Men man ..hmm.. jag får väl sortera efter förstånd och några sms som vb:as från mej förekommer inte
Ha´re
kramis!
(tänk att här i cyber kan vi krama om varandra precis hur som helst :D )

http://marsipan.bloggplatsen.se

 
mira

mira

14 januari 2010 16:07

jag har varit på väg flera gånger att skriva en egen statusrad o kommentera det där men ångrat mig. ;)

http://metrobloggen.se/missne

 
Ingen bild

Catten

18 januari 2010 15:15

Kramar är alltid välkomna marsipanen, speceillt i cyber! =)

Jag med mira - men vet ju att folk generellt sett inte TÄNKER och därför inte skulle bry sig, alt. bli irriterade och skjuta budbäraren liksom...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Catten - 12 januari 2021 20:59

vad svårt det är ibland att komma till skott med att skriva, trots att det finns massor som jag behöver skriva av mig? Den 4:e fick jag besked om att jag har ny chef till 100% som ska ge mig uppdrag på 60% och att min fd chef har 40% av min tid. ...

Av Catten - 1 januari 2021 20:18

med komplett fullt upp. Nytt uppdrag samt därmed sammanhängande utbildning på jobbet, flytt till en betydligt bättre lägenhet men även besiktningar och extraaktiviteter, jul- och nyårsfirande med restriktioner, pappa som utsatts för bedrägeriförs...

Av Catten - 23 november 2020 13:52

om man precis kan kalla det för "bostadskarriär" när man flyttar från hyrestvåa till hyrestvåa? Men för mig personligen känns det ändå så, främst för att jag flyttar från tredje våningen med dyr utomhusparkering "i mån av plats" till marklägenhet med...

Av Catten - 19 november 2020 16:13

aldrig gjort anspråk på att vara ofelbar. Tvärtom är jag ofta medveten om att jag "borde" gjort annorlunda, bättre, mer, högre osv nästan av födsel och ohejdad vana. Därför blir jag nog lite extra stött när en person som jag en gång stod mycket n...

Av Catten - 8 november 2020 17:25


så innerligt tråkigt och oerhört opraktiskt att vara i isolering i väntan på provsvar. Mest opraktiskt var onekligen att jag hade typ ingen mat hemma, så igår satt jag och funderade ut att om jag åkte till affären strax innan den stängde vid 22, ...

Presentation


Fortfarande lurvig - och rund igen:)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards