Alla inlägg den 11 januari 2010

Av Catten - 11 januari 2010 21:54


är ju verkligen inte någon av mina favoritsysselsättningar - men för 14 miljoner hade jag också kunnat tänka mig att feja i Storkyrkan!

Av Catten - 11 januari 2010 14:01


från igår som var "dagen från helvetet" av inga synbara anledningar alls är det här hittils en riktigt tippelitoppendag!


Den startade tidigt, med väckning av Ängelen inför terminens första skoldag redan 05.45 Det är INTE Catt-tid om det är så att någon mot förmodan lyckas missa det men jag vältrade mig ur sängen för att få se en jättepepp Ängel dansa runt i lägenheten - jag älskar att hon älskar sin skola!!!


Själv hade jag en viktig dejt på gång, med en finnig yngling på bilbesiktningen och det såg jag verkligen inte fram emot. Redan i höstas sa ju Lillefar att han inte var så jättesugen på att reparera mer på Escrutten "om det var mycket plåtarbeten". Med tanke på att vehiklen ifråga är från -91 så ÄR det mycket plåtarbeten på den och Lillefar och P20 gjorde en massiv (sista) insats och bötade på ett lappverk på undersidan, P20 sa med undergångston i stämman att jag INTE fick ha passagerare i baksätet eftersom det var risk att trampa igenom det något roststungna golvet.....


Så jag såg en framtid utan färdmedel framför mig. Kollektivtrafik är snarare ett begrepp än en verklig företeelse här i Byhåletrakterna nämligen. MEN!! Den finnige ynglingen som knackade med den otäckt sylvassa hammaren under Escrutten verkade både ha vaknat på rätt sida och bli positivt påverkad av dagens solsken för den appselut enda lilla tvåa jag fick var på CO-halten! Tjohooo liksom!!


Som en dagsbonus fick jag med mig P18 hem, hans far har kört sönder både sin egen och den lånade bilen så nu står de, som tidigare kunnat gödsla med bilar, helt utan kommunikationsmedel. Knappt hade vi bänkat oss vid kaffebordet förrän kära A dök upp med mumsigheter och vi fick oss en himla trivsam pratstund.


Ovanpå det skiner solen som en tok och tja, hade bara Hjärtat varit här också så hade dagen inte kunnat bli bättre!! =)



Presentation


Fortfarande lurvig - och rund igen:)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards