Alla inlägg den 4 januari 2010

Av Catten - 4 januari 2010 20:58


Joråsåatte - nu är jag då alltså fläckig som en hyena, men jag skrattar inte ens hälften så mycket.


Fläckarna - och prickarna, och blemmorna och hudrodnaden är alltså så kallade nässelutslag. Dessa emanerar dock inte som jag trodde från penicillinet, utan visade sig vara......*trumvirvel*: En reaktion på ämne i klistret på bandagen. Tadaaaaaaaaaaaaaaaaa!


Vilket alltså innebär att jag är överkänslig mot mina bandage, vilket innebär...uäck, ni vill faktiskt inte veta.


Men jag kan säga att det tar en helvetes massa energi att försöka låta bli att klia, jag som är som vilken treåring med vattkoppor och myggbett som helst. Det hade varit väldigt intressant att vara NORMAL nån gång, idag önskar jag att jag reagerat som gemene man istället och fått rännskita av antibiotikan :(

Av Catten - 4 januari 2010 15:53


för att gnälla mer över min fysiska (icke)status underhåller jag mig med en lista - ärligen snodd ur Universum, närmare bestämt Monas.


Vad heter du: Två hemska namn, det ena efter min horribla terrorfarmor, det andra helt taget ur luften eftersom jag egentligen borde ha blivit en grabb.
Smeknamn: Har jag vägrat i hela mitt liv, men nu har jag trillat dit på att börja reagera när jag blir kallad "hjärtat" och "snuttis". Diminutiv funkar ärligt talat inte på mig - men vad gör man *ler fjolligt*
Vad tror folk om dig: Att jag är stöddig misstänker jag många gånger - för jag har en åsikt och står för den.
Vad får du oftast komplimanger för: Jag vet inte, jag hör inte sådant - komplimanger är mest jobbiga....
Vad säger du för att imponera på någon: Mest imponerade blir nog folk om jag någon gång mot förmodan lyckas hålla tyst?
Hur imponerar man på dig: Genom omtanke och osjälviskhet, och att gilla min mat *L*
Vad har du dåligt samvete för: Alldeles för mycket - Jantelagen vilar tungt på mina axlar.
Brukar du skratta för dig själv: Ja, både för och åt mig själv!
Vad står det i ditt senast inkomna SMS: Ähem.....nä det är lite privat liksom!Var bor du: Hemma hos mig - och Ängelen!
Trivs du där: Hemma hos oss - ja. I byn - njaaae, inte jättemycket.
Äger du några Converse: Nope, man jag kan konversera!
Brukar du bli för full: Ordet "för" är ju väldigt relativt, men nej - jag är sällan full över huvud taget.
Är du allergisk mot något: Idioti och trångsynthet - och tyvärr också pälsdjur.
Nästa mål i ditt liv: Leva lycklig och njuta av livet - i både med - och motgång
Hur svarar du i mobilen: "Aaar'e Catten eller "Hallå liksom"
Vem ringde du senast: .Sjukvårdsupplysningen - igen! :(
Vad sa den du senast pratade med i telefon: En himla massa, främst att jag hade tid hos läkare 13.20
Antal timmar sömn i natt: Svårt att säga - tre kanske, resten räknas nog som morgon eller dagtid...
Sov du ensam: Usch ja, om man inte räknar hela JVM- hockeylaget som var med mig på tv *ler fräckt*
Brukar du komma i tid: Om jag måste. Jag har gått från att vara rabiat tidsfascist till att alltid komma med andan i halsen och en lam "jag skulle bara" ursäkt....
När blev du fotad senast: På julafton. Fotona raderades OMEDELBART!!
Hur känner du dig nu: Jävligt less på att vara ett läckande sjukvårdsexperiment, annars helt okej!
Vanligast färg på dina kläder: Svart.
Vad tycker du om fötter? Fötter är bra att ha....
 Vad saknar du: Tålamod!
Hade du en bra kväll igår: Nja. Lite mycket fararunt var det, och svårt att komma till ro hemma igen.
Favoritdryck på morgonen: Thé. Thé och ingenting annat än thé. Men ställer någon ner en kopp kaffe med nyvispad varm mjölk framför mig så dricker jag den och uppskattar omtanken =)
Rakar du benen: Nä. Eller jo, ibland för att inte chockskada fördomsfulla människor.
När brukar du oftast gå och lägga dig: Det finns ingen "oftasttid" för mig utan varierar mellan 22 och 03 ungefär.
Är du blyg: Skulle inte tro det va? Men fram tills jag var ungefär 14 gömde jag mig gärna bakom ryggen på nån för att slippa synas och höras - tro det eller ej!
Sysslar du med någon idrott: Idrott? Motion är farligt, man skadar sig så lätt!Vill du hellre ha email än brev: Jag vill ha bägge delarna och får alldeles för lite av någotdera.
Tror du på kärlek vid första ögonkastet: Kanske inte kärlek, men attraktion, och förälskelse?
Har du spytt offentligt: Inte sedan tonåren då jag kräktes spaghetti genom näsan inne på discot. Hade hört att man måste "grunda" med mat för att inte bli illamående av alkohol men borde kanske valt nåt mindre lättspytt?
Är du nöjd med ditt liv: Med väldigt mycket av det iallafall!
Är du bortskämd: På vissa sätt, med goda och omtänksamma vänner, med fantastiska barn - åsså Hjärtat förstås. Ekonomiskt och prylmässigt - inte ett dugg och det är jag lika glad för!
Vad gör du i morgon: Byter bandage. Läser en eller flera av de nylånade böckerna och förmodligen nåt mer.
Vad är det värsta du vet: Översitteri och besserwissrar. Bruna bönor också förresten!
Hur mycket pengar brukar du slösa på en vecka: Inga, slösa ingår inte i min budget.
Vilken kändis tycker du är en bra förebild: Orden "kändis" och "förebild" känns inte så synonyma i min värld...
Vad längtar du till: Den dagen jag får just DET jobbet!
Har du bra vänner och äkta vänskap:Ja. Ja, oh ja - det har jag verkligen!
Vad använder du för shampoo: Nåt som skulle vara bra för Ängelens färgade.
Vad är det finaste du fått: Jag vet inte, men det är förmodligen nåt som getts av omtanke snarare än med tanke på att få showa off.
Hur gammal är du: På rätt sida 40! =)
Du samlar på: Ingenting, jag har vuxit ifrån luktsuddisarna och tvålarna.
Gröna eller röda äpplen: Jatack.
Vem ringer du när du är arg/ledsen: Ingen. Tyvärr. Jag är fortfarande inte bekväm med att ta emot den sortens stöd och omtanke.
Gillar du golf: Jag vet inte, har bara provat bangolf och det gillar jag bara när jag vinner - vilket tyvärr är alldeles för sällan!
Vilken tid vaknade du idag: Framemot 11-tiden...
Har du strumpor på dig nu: Nej.
Är det okej att gråta: Ja, jag börjar förstå att det faktiskt är det
När grät du senast: När jag och Ängelen kollade på nåt tv-program om folk som hade det svårt.
Vad äter du helst när du ser på film: Allt jag når!
Bor dina föräldrar tillsammans: Jo, det gör de.
Har du tandläkarskräck: Huja, skräck eller egentligen en enorm avsmak för allt som har med somatik att göra.
Vad skulle du göra om du vann en miljon: Småhandla förmodligen, plock och pill, ge ungarna nåt, kanske resa.
Bär du glasögon eller linser: Eftersom armarna mina blev kortare och kortare fick jag falla till föga och köpa förstoringsglas
Tycker du det är viktigt att ha märkeskläder: Icke, har nog aldrig haft någonsin vad jag vet..
Skulle du kunna köpa en falsk märkesväska: Nä. Jag vill inte ens ha en äkta märkesväska.
När går du upp ur sängen på helgerna: Så sent som möjligt - 40+ is the new teenage?
Vill du gifta dig: Been there, done that. Got the t-shirt and it didn't fit. Kärlek visar man på andra sätt.
Vill du ha barn: Ja, de tre  jag har vill jag VÄLDANS gärna ha kvar!
Solar du ofta: Ofta är ju svårt i vårt något solfattiga land, men när jag kan och det går så gör jag det gärna - lapar sol som den Catt jag är *L*
Är du bra på att laga mat: Viss sorts mat - men inte sån där snajdig hip mat som råkar vara inne. Jag är en husmanskosttant!
Är du flygrädd: Nä, inte rädd - har bara svårt att flaxa tillräckligt mycket med armarna för att kunna lyfta.
Hur vig är du: Som en villatomt ungefär, give or take några hektar...
Är du musikalisk: Det händer ju att jag sjunger - så för min omgivnings skull så hoppas jag det!?
Vad dricker du helst när du är törstig: Thé - men jaja, jag VET att det inte släcker törst!.
Tror du på ett liv efter döden: Jag tror inte  det - knappast på reinkarnation och inte på att bo på ett moln med vingar på ryggen så vad finns det kvar?Tycker du om sushi: Uäck!
Har du någon gång gråtit dig till sömns: Säkert på den tiden det begav sig,  över nån snygg högstadiegrabb som inte ens visste om att jag existerade...
Senaste låten du hörde: Nån gammal goding på bilradion på väg hem igår - minns att "I will survive" snurrade - och det stämmer ju!

Av Catten - 4 januari 2010 11:43


Nu blir jag med prickiga negerbarn!!!


Prickig är jag själv i och för sig så att det räcker. I går kväll tog jag sista dunderpenicillinpillret, tio minuter efter det fick jag kli på örat. Strax därefter började det klia i hårbotten, och på halsen, och på bröstkorgen. här snackar vi nässelutslag i kubik - enligt bipacksedeln en vanligt förekommande biverkan på penicillinet - men lagom till SISTA tabletten?


Och jippie i en liten låda, när jag steg upp för att besikta min rödflammiga kropp i spegeln insåg jag att infektionen inte lagt sig, från slibbig sårvätska har det återgått till ännu släbbigare var igen.


Kan man få spola fram sitt liv några veckor, jag VILL verkligen inte detta! Jag är trött, trött, trött på läkarbesök, på bandagebyten, på pillerknaprande och på en svidande hud.


Sedär, nu bröt jag ett nyårslöfte också, det där var ju inte så himla positivt.....

Av Catten - 4 januari 2010 01:51


på att jag förmodligen varit hemifrån lite för länge är att jag tvärstannar innanför dörren till mitt sovrum och förbryllat tänker att sängen står felvänd i rummet - och att jag inte kan somna eftersom jag sover på "fel" sida av sängen. Hjärtat och jag är nämligen lite tvärsom därvidlag....


Varför måste livet vara så komplicerat? ;-)

Presentation


Fortfarande lurvig - och rund igen:)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards