Alla inlägg den 5 januari 2010

Av Catten - 5 januari 2010 22:36


Är vad livet i Cattkorgen består av allra mest just nu och eftersom det är så himla tråkigt så har jag beslutat mig för att bespara er det.


Jag skulle kunna skriva om hur underbart vackert det är med all snö som fallit här idag, eller underhålla er med allt onyttigt jag på ett underligt småländskt sätt att tänka proppat i mig för att "rensa hyllorna" från frestelser så att jag kan börja med lite bättre matvanor (?). Jag skulle kunna berätta att jag klockan jättesent igårkväll kastade ut min ohyggligt barrande gran, möblade om och lade ut den fina mattan som Hjärtat skickade med mig hem (tack, bejbi, det blev verkligen bra!)


Kanske skulle jag kunna i ord förmedla hur det kändes att vira halsduken upp över nästippen för att varken skrämma pansionister eller småbarn med mitt nässelfebrigt rödflammiga nylle när jag gick för att köpa snus, eller hur förundrad jag blev över mina grannar som sopade bilen i en halv evighet för att ta den de ca 300 meterna bort till den lokala matbutiken och sedan raka vägen hem igen.


Men allt sådant är ointressant och inget humörhöjade så jag återkommer när jag har nåt mer väsentligt att skriva.

Av Catten - 5 januari 2010 02:43


Min förra poll var (som vanligt) en nyfiken fråga:


Mindre än en vecka kvar till jul. Har du saker och ting under kontroll?
Ja, allt är klart!  
  0 %
Mja, ska nog köpa lite mat innan den 24, annars är jag nöjd!  
  77.8 %
Njae, jag kommer att tokköpa både mat och klappar i veckan  
  0 %
Nope, allt är kvar att fixa men jag är inte orolig  
  0 %
Nej, jag tycker inte om kontroll - jag sparar ALLT till sista sekunden!  
  0 %
Jul - vad är det?  
  22.2 %

Ni 22,2% som röstade på det nedersta alternativet - hur blev det, som vilken sketen torsdagskväll som helst eller?

Av Catten - 5 januari 2010 02:38

De här grabbarna är aldrig trista - säger de själva ialla fall:



Jag däremot, är oerhört tråkig. Det har blivit mycket jidder på sista tiden om sjukdomstillstånd och annat gnäll. Jag kan inte lova att jag kommer att bättra mig eftersom löften enligt gammal nyårstradition är till för att brytas - men jag ska göra ett försök! *lovar*

Presentation


Fortfarande lurvig - och rund igen:)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards