Alla inlägg den 3 januari 2010

Av Catten - 3 januari 2010 21:42


Detta nyår lovade jag - liksom de allra flesta tidigare  - absolut ingenting. Att sitta inför andra och lova en massa, vanligast är väl förmodligen att sluta använda nikotin/tobak, att börja motionera och att börja sköta sin kost och hälsa känns mest tramsigt. Jag vet ju med mig att jag inte kan hålla sånt ändå, att det skulle vara nåt speciellt med att lova det på den sista dagen på året tror jag inte en sekund på - troligtvis blir det mest förhastat. Ska man göra en stor förändring i livet ska det komma inifrån en själv, efter moget övervägande för att ha någon effekt tror jag.


Sluta snusa har jag inte en tanke på, jag trivs med min prilla. Börjat motionera har jag gjort en hel massa gånger och slutat minst lika många. Min kost sköter jag, jag äter precis lagom mycket choklad och ost för att må bra. Frukt är jag också bra på, speciellt sån frukt som kallas choklad......Ähem.....


Nä, seriöst - är det något jag skulle vilja lova så är det att aldrig sluta försöka se positivt på saker och ting, att aldrig sluta läsa och utvidga min kunskap. Att aldrig sluta vara nyfiken och vilja lära mig mera, att aldrig sluta att kramas, tycka om, må bra och njuta av livet!


Om igen: Gott nytt 2010 på er alla fina människor - sluta aldrig att älska livet!

Presentation


Fortfarande lurvig - och rund igen:)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards