Alla inlägg den 13 januari 2010

Av Catten - 13 januari 2010 19:14


av en fjäder, det är inget svårt. Men kan DU låta bli att fortsätta bygga på hönan?


Jag fick ett telefonsamtal av karaktären "visste du att" idag. Jo, jag visste faktiskt och tyckte nog att det jag fått veta av en av de inblandade var väldigt tråkigt. Men därmed var det nog, jag kände inget som helst behov av att sprida min vetskap bland kreti och pleti. Det gjorde den som ringde upp mig, personen i fråga hade dessutom inte ens förstahandsuppgifter utan tredje, fjärdehands och ville förmodligen både få dem bekräftade och utbyggda av mig.


Tidigare har jag känt att om saker och ting inte är av en förtrolig karaktär så kan jag åtminstone bekräfta eller förneka sanningshalten i dem men tidigare erfarenheter har visat mig att det tenderar att byggas just hönor av även det. Så jag avstår med glädje från att ens kommentera vilket i det här fallet var svårt utan att bli direkt otrevlig eftersom den som ringt mig var väldigt påstridig och ville att jag skulle använda mig av mina kontakter för att få veta mer, och alltså vidarebefordra den vetskapen.


Det slutade med att jag förmodligen har fått mig en ovän - men det spelar mindre roll - för den sortens människor vill jag ändå inte ha som vänner.......och som sagt, tidigar erfarenheter har visat mig att oavsett om jag sagt eller inte sagt, gjort eller inte gjort så är det alltid någon som blir förbannad ändå....

Av Catten - 13 januari 2010 16:58


det är väl ingen som har lyckats missa att det är Tjugondedag Knut idag - den dagen då man enligt alla konstens regler ska kasta ut julen?


Fast regler förresten - finns det regler för sådant? Jag tror nog att vi går mot ett samhälle med färre och färre vedertagna, ej lagstiftade regler - aka traditioner. Idag dök G upp med en fikapåse i näven och bjöds på kaffe och vi kom in på det där med vad man "bör och inte bör" - hon berättade om värsta vulkanutbrottet man hade haft i familjen på julafton då mellandottern C fick telefon vid 19-tiden och ville ge sig ut för att festa med kompisar. Närvarande äldre släkting fick frispel, tog tillbaka redan utdelade julklappar och åkte därifrån i vredesmod. Bullerbyjulen blev en Norénjul...


Men vår generations traditioner behöver väl inte nödvändigtvis vara våra (vuxna) barns traditioner - även om jag till viss del kan förstå upprördheten i och med att familjens julafton var långt ifrån färdigfirad innan den unga damen ville ge sig av.


Hur hamnade jag här nu då - idag är jag visst genska spretig? Jag ville egentligen bara meddela att nu är Cattkorgen återställd i "förejul" skick och det känns bra - även om jag måste erkänna att jag saknar min jättetacky ljusslinga i vardagsrumsfönstret!

Presentation


Fortfarande lurvig - och rund igen:)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards