Direktlänk till inlägg 1 juni 2009

NattCattsfundering...

Av Catten - 1 juni 2009 19:55


Inatt/morse när ni andra förhoppningsvis sov sött i era sängar skrev jag ett långt inlägg, delvis inspirerat av vad en bloggvän skrivit tidigare. Det handlade om ex och vänner. Det handlade om att ställa sig/bli ställd utanför samhörigheten därför att man inte vill spela med i spelet, och om att veta saker man helst inte hade velat veta, som inte andra vet.


Jag raderade det innan jag ens publicerade det. Delvis för att det var svårt att formulera förståeligt och sammanhängande klockan halv fyra på morgonen och delvis därför att jag vet att det finns en och annan läsare av min blogg som gladeligen skulle slita mig i stycken för att jag "hänger ut" andra. Det är också en del av spelet jag inte vill spela. Min upplevelse är min, men jag inser att alla tråkigt nog  inte upplever det så.


Därför hoppar jag över en bit av min historia, och återgår till att skriva trivialt nonsens om hur gott det var att sitta på balkongen i solen och hur nöjd jag känner mig med min promenad (eller ska jag kalla det för "powerwalk" i ett försök att verka lite spänstigare än vad jag är). Det kan väl åtminstone inte förolämpa någon? Min känsla av utanförskap får jag fortsätta dras med på hemmaplan.

 
 
Mofs..helt enkelt

Mofs..helt enkelt

1 juni 2009 20:10

Hm det kan vara nackdelen med att ha folk man känner som läser bloggen-att kanske inte riktigt kunna ta ut svängarna som man vill. Samma sak när det gäller anonymiteten-den begränsar också.
Du är en stark tjej-jag känner så iaf :)

http://mofs.bloggagratis.se

 
msA

msA

1 juni 2009 21:52

Det vet man aldrig (om det retar nån, alltså) ;)
För övrigt gillar jag att jag kan åtkomstskydda vissa inlägg där jag håller till nu. *rekommenderas*

Puss.

http://www.missarden.wordpress.com

 
GladaKatarina

GladaKatarina

1 juni 2009 21:54

Men där ännu en annan sida; man känner sig uppfylld av en idé som man vill dela med sig av och utgjuter sitt hjärta - för att sedan inse: "Det här går ju inte att publicera på en blogg!" Gaaaahhh!!

Kopiera och spara ändå, på din dator. Jag lovar, det kommer att kännas bättre!

http://gladakatarina.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Snyggot Å

1 juni 2009 22:43

Nu är det ju så här att oavsätt hur många som läser dig, så är det DIN upplevelse, och som vi alla vet så upplever vi saker och ting olika......Så skit du i vad andra tycker min sköna höna!!! *kram* från mig lixom...!!!

 
Yasha

Yasha

2 juni 2009 10:12

Man va'faaaan?!? Det är nog j-vligt när bloggportalen censurerar, men att du själv ska behöva slå på stoppknappen i ordflödet... *muttrar* Jag har de senaste dagarna propagerat för att återinföra prygel/spöstraff i vårt samhälle, kanske något för dig? *fniss*

http://yasha.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Catten

2 juni 2009 17:45

Exakt Mofs - det är inte perfa nåt utav det liksom....

Har funderat på det MsA - men jag har ju långt ifrån allas adresser som jag skulle vilja dela med mig till...men sånt går att lösa - det är nog främst bekvämligheten som gör att jag hänger kvar här och gnäller istället;-)

Just så Katarina, fast det är sällan jag raderat det jag just skrivit.....mycket hamnar i "sparalådan" också, kanske blir det memoarer nån dag?*L*

Snyggot mitt *kramas* Du vet ju......

Jadu Yasha, varför inte - i vissa kretsar kan jag nog inte bli svartare får än vad jag redan är, så hit med piskan för böfvelen! =)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Catten - 12 januari 2021 20:59

vad svårt det är ibland att komma till skott med att skriva, trots att det finns massor som jag behöver skriva av mig? Den 4:e fick jag besked om att jag har ny chef till 100% som ska ge mig uppdrag på 60% och att min fd chef har 40% av min tid. ...

Av Catten - 1 januari 2021 20:18

med komplett fullt upp. Nytt uppdrag samt därmed sammanhängande utbildning på jobbet, flytt till en betydligt bättre lägenhet men även besiktningar och extraaktiviteter, jul- och nyårsfirande med restriktioner, pappa som utsatts för bedrägeriförs...

Av Catten - 23 november 2020 13:52

om man precis kan kalla det för "bostadskarriär" när man flyttar från hyrestvåa till hyrestvåa? Men för mig personligen känns det ändå så, främst för att jag flyttar från tredje våningen med dyr utomhusparkering "i mån av plats" till marklägenhet med...

Av Catten - 19 november 2020 16:13

aldrig gjort anspråk på att vara ofelbar. Tvärtom är jag ofta medveten om att jag "borde" gjort annorlunda, bättre, mer, högre osv nästan av födsel och ohejdad vana. Därför blir jag nog lite extra stött när en person som jag en gång stod mycket n...

Av Catten - 8 november 2020 17:25


så innerligt tråkigt och oerhört opraktiskt att vara i isolering i väntan på provsvar. Mest opraktiskt var onekligen att jag hade typ ingen mat hemma, så igår satt jag och funderade ut att om jag åkte till affären strax innan den stängde vid 22, ...

Presentation


Fortfarande lurvig - och rund igen:)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15 16 17 18
19
20
21
22 23 24 25
26
27 28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards