Alla inlägg den 4 juni 2009

Av Catten - 4 juni 2009 22:09


Igår var en bra dag. Jag skulle sitta barnvakt men av det blidde intet så jag åkte till mina egna "barn" istället. Ja, mina är de ju fortfarande, men knappast barn...


P18 och jag vart ut i trädgården, fixade, röjde och donade lite - han gillar ju sådant hemomkringpyssel det lila gullet - han skulle kunna bli en perfekt hemmaman åt någon =) och tom P20 kom ut och aktiverade sig i sann förstörelselusta när han fick använda grenkap och sekatör för att klippa av och ner dött och visset. Det är ljuuuuuvligt att hitta på saker tillsammans, då umgås vi allra bäst - ingen av oss är skapt för att sitta ner och "konversera" precis....


Exet bjöd på middag som han lagade geschwint med enånhalv hand - tur att han kan det, det lär han tydligen få fortsätta med - senaste "domen" är att han aldrig kommer att återfå full kapacitet. Hmmm..jag har för mig att man använder handen rätt mycket när man kör lastbil? Undrar om han lika styvnackat kommer att fortsätta vägra att "ange" hundägaren när det är på hennes försäkring han ska få ut ersättning för bla förlorad arbetsinkomst?


Inte nog med att han har en hundbiten arm - hästkräket skyggade för kor IGEN häromdagen och kastade av honom (varför man nu envisas att rida med enånhalv arm?) rakt in i taggtråd så att andra handen/armen och större delen av torson är riven. Därför har han tagit beslutet att skicka hästen till en dambekant uppe i Motala för att hon ska vänja kräket vid kor. Det kostar som ni förstår inte helt gratis, varken att ha kräket (JA DET ÄR ETT KRÄK) där eller att fara fram och tillbaka för att rida kräket under hennes överinseende.


Detta innebär att han inte har pengar till att betala sin hälft för att skicka Ängelen på sommarläger. Istället ska hon "ta sitt ansvar med hästen" som han på direkt fråga från mig ju har sagt är hans, och som "hon får rida om hon vill". Hon ska alltså sitta i Motala på sitt sommarlov, ihop med pappsen och nån brutta istället för att umgås med jämnåriga kompisar. Kul. Jättekul. Hade jag haft en enda spänn över hade jag skickat henne på sjuttinitton sommarläger, men jag kan kan kan inte betala hela avgiften själv. Jag har dessutom betalat hennes "gå - ut 9:an- tröja", stod för rummelpengarna til skolresan, har betalat hennes bas och lektionerna och det är bara att inse - nu går det inte längre.


Speciellt inte efter FK:s lilla nätta statement häromdagen att de inte "hinner med" mitt ärende....*sucka* Varför är man inte rik? Jag behöver inte bli JÄTTERIK, bara så där lite lagom så att jag och mina ungar kan få göra sånt där som "alla andra" gör......Och jo, jag vet att inte "alla andra" har råd med en massa saker, och att hon förmodligen redan fått mer än en del andra fått - men den vetskapen gör mig inte särdeles mycket gladare ikväll...

Av Catten - 4 juni 2009 19:47


Jag kan ju knappast påstå att jag hade velat vara publik vid de här rekordförsöken: http://www.expressen.se/sex/1.1590174/varldsrekord-i-onani-222-orgasmer men det är banne mig inte utan att jag funderar på hur det hela gick till?


Woody Allen sa ju "Fördöm inte onani, det är sex med någon du älskar" och jag anser definitivt inte att onani är något att varken fördöma eller skämmas för - men däremot kan jag tycka att det är något rätt privat.....

Presentation


Fortfarande lurvig - och rund igen:)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15 16 17 18
19
20
21
22 23 24 25
26
27 28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards