Alla inlägg den 22 juni 2009

Av Catten - 22 juni 2009 19:39


betedde jag mig idag......Åkte till min lilla datatjofräs med ambitionen att vara duktig. Det var jag inte. Koncentrationen är som bortblåst och idag kände jag med full styrka att jag verkligen HATAR att jobba med databaser. Ett jobb till att sätta upp på "vägra"listan...som om jag nånsin liksom...*S*


Strax efter lunch tog det tvärstopp, jag fick klaustrofobiska ryckningar i tankenerven och gav upp för dagen - med hyfsat gott samvete eftersom jag trots allt strävat mig igenom hela modulen med databaser och nu "bara" har diagnosen och testet kvar av göra innan det är tack och adjö som planerat den siste juni.


Så vad gör jag då - åker hem och vilar lämpligtvis? Inte jag inte. Istället styr jag nosen och kosan söderut och åker och hälsar på snyggot Å och mr White på jobbet....Att sitta där under korkeken och mumsa jordgubbar och sippa kaffe är ju ingen match för en Catt liksom! Men varmt var det, och lite gnuttepyttelite nytta gjorde jag också. Nu är jag nyss hemkommen, med tre kassar "offerplantor", två säckar jord, tre krukor och lite annat smått och gott. Borde plantera och vattna, borde diska, borde styra om med mat till både kvällen och morgondagen, borde svara på sms:et med angelägna frågan - men istället bloggar jag.


Sjukt galet dödstrött av att göra så lite som möjligt på en dag. Kan det vara så att jag fortfarande är ruggigt infekterad var det nu är jag är infekterad? Kan det vara så att latmasken vuxit fast benhårt i ryggmärgen? Kan det vara så att jag lider av proteinbrist och snarast behöver påfyllning? *skrattar trött och går och skär en sallad istället*

Presentation


Fortfarande lurvig - och rund igen:)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15 16 17 18
19
20
21
22 23 24 25
26
27 28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards