Alla inlägg den 15 juni 2009

Av Catten - 15 juni 2009 16:25


Fast på hemmaplan. Jag har gjort maaaaaassor idag - inte!


Men jag har bytt till rena lakan i min säng. Det behövdes efter svettiga nätter. Febersvettiga alltså. Är det så där att ha nattliga vallningar i klimakteriet ska jag hoppa över det. Klimakteriet alltså.


Jag har vattnat planteringarna på balkongen också, och blivit glatt överraskad över att betydligt fler av humleplantorna än vad jag trodde har överlevt. Är det någon som har recept på hur man brygger mjöd så kanske det kan bli en kanna här framemot hösten? Smultronen har också klarat sig trots att de inte är hängsmultron - jag försöker omvända dem*L*


Som grädde på tårtan kom E upp med en kasse nödproviant; två flottyrmunkar och massor av frukt. Munkarna fick hon frossa i sig själv, jag käkade en C-vitaminspäckad apelsin istället. Jag vet nog vad jag har mest behov av och det är tyvärr inte fett och socker :( Vi hade en ingående diskussion om kroppsidéal. Hon tycker att jag framställer mig felaktigt. Det tycker inte jag. Jag är fet och det står jag för - speciellt om man kallar den här: http://www.aftonbladet.se/wendela/article3966787.ab tjejen för kurvig och mullig.....


Jag upphör aldrig att förundras över oss, mänskligheten. Speciellt inte efter att under nån av mina sjukdagar ha häckat framför tv:n och sett en rekalm jag blev fullständigt rabiat galen av: en animerad kvinna misslyckas först med att montera en byrå, sen gör hon en horribel fickparkering - men se det göööööööööööööööör ju inget, för raka benen - det kan hon minsann får man veta på slutet där hon sitter i badkaret med sin nya gudinnenamnade hyvel!!! Det enda jag får lust med när jag ser sådan reklam är tyvärr, tyvärr inte att rusa till butiken och shoppa loss utan spränga ett affärsimperium.


Men det får man inte. Så jag nöjer mig väl med att mejla KO och JämO och alla andra instanser jag kan komma på för att få bort skiten från tv:n. Tack och lov är min Ängel uppfostrad till att vara en någorlunda tänkande varelse och hennes reaktion var inte mindre eller stillsammare än min. Det gladde det gamla rödstrumpehjärtat. Även om jag vet att hon rakar benen. Men inte med det varumärket åtminstone......

Presentation


Fortfarande lurvig - och rund igen:)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15 16 17 18
19
20
21
22 23 24 25
26
27 28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards