Direktlänk till inlägg 20 januari 2010

"Min åsikt är viktig"

Av Catten - 20 januari 2010 11:55


stod det i mailet jag öppnade tidigare i dag. Det kom från AF och innehöll en enkät angående "utomstående aktörer" som de ville att jag skulle fylla i.


Tabellidiot och bitterf**a som jag är deltog jag naturligvis gladeligen  men hade gärna sett fler svarsalternativ och utrymme för kommentarer vid varje fråga. Det var ju inte utan att jag var tvungen att sätta ett hyfsat bra betyg på den gemensamma planering vi gjorde, men jag hade också väldigt gärna velat kunna påpeka att den planeringen överhuvudtaget inte följdes.....


Anyhoo...nu har jag fått ytterligare en möjlighet att få säga vad jag tycker, och det känns ju bra - fast ärligt talat hade det varit ännu bättre att få gehör för mina tankar under pågående coachning så att situationen kunnat förändras då - förhoppningsvis blir det bättre för andra i framtiden men det lilla gröna spöket inuti mig ropar "men jag då, men jag då?"


Jag har en ovälkommen lucka i mitt CV, är inte rikare på kunskap och erfarenhet och har blivit en liiiiiiiten aning bittrare faktiskt. Har jag förresten nämnt att jag inte hört av min handläggare på AF på tre månader, trots massa mail från min sida? "Stå till förfogande" gäller uppenbarligen bara oss arbetslösa - inte de som ska hjälpa oss?

 
 
marsipanen

marsipanen

20 januari 2010 17:47

Ja, och det ju inte enbart arbetssökande på AF som ska ha dygnet-runt-jour. Ska kolla uppdrag granskning ikväll.
Tydligen ska visst folk som jobbar för Manpower ha nå´n sorts dygnet runt jour.
Låter ruskigt tycker jag.

http://marsipan.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Catten

20 januari 2010 22:17

Jag såg ett inslag om det på morrontv:n marsipanen, det lilla jag hörde verkar otroligt korkat - jag trodde att den lilla livegenskap som förekom i Sverige bara fanns i Skåne på 1700-talet...nu verkar den vara införd igen av vissa företag? *ryser och fräser*

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Catten - 12 januari 2021 20:59

vad svårt det är ibland att komma till skott med att skriva, trots att det finns massor som jag behöver skriva av mig? Den 4:e fick jag besked om att jag har ny chef till 100% som ska ge mig uppdrag på 60% och att min fd chef har 40% av min tid. ...

Av Catten - 1 januari 2021 20:18

med komplett fullt upp. Nytt uppdrag samt därmed sammanhängande utbildning på jobbet, flytt till en betydligt bättre lägenhet men även besiktningar och extraaktiviteter, jul- och nyårsfirande med restriktioner, pappa som utsatts för bedrägeriförs...

Av Catten - 23 november 2020 13:52

om man precis kan kalla det för "bostadskarriär" när man flyttar från hyrestvåa till hyrestvåa? Men för mig personligen känns det ändå så, främst för att jag flyttar från tredje våningen med dyr utomhusparkering "i mån av plats" till marklägenhet med...

Av Catten - 19 november 2020 16:13

aldrig gjort anspråk på att vara ofelbar. Tvärtom är jag ofta medveten om att jag "borde" gjort annorlunda, bättre, mer, högre osv nästan av födsel och ohejdad vana. Därför blir jag nog lite extra stött när en person som jag en gång stod mycket n...

Av Catten - 8 november 2020 17:25


så innerligt tråkigt och oerhört opraktiskt att vara i isolering i väntan på provsvar. Mest opraktiskt var onekligen att jag hade typ ingen mat hemma, så igår satt jag och funderade ut att om jag åkte till affären strax innan den stängde vid 22, ...

Presentation


Fortfarande lurvig - och rund igen:)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards