Direktlänk till inlägg 26 november 2009

Dagens "tyckasyndom"

Av Catten - 26 november 2009 13:33


går utan minsta tvekan till T (a.k.a. Hjärtat) som på grund av sjukdom tvingats konstatera att han inte kan åka med sina jobbkompisar på bjudresan till StoraBritannien för att häva öl och skrika på relativt vuxna pojkar som jagar efter en läderkula. Jag borde kanske vara glad, för då slipper jag oroa mig för:


Flygplansterrorister - för visst vet vi att de finns raring, alla konspirationsteorier till trots ;-)


Ölförgiftning - öl är ju ibland gjort på sädesslag och säd kan drabbas av mjöldryga och äter/dricker man det kan man få hallisar och dö! Tamifluhallisarna dör man åtminstone inte av....


Huliganbråk - det vet ju alla att till engelska ligan hör de värsta huliganerna och 3-4 små snickargossar från lilla Sverige vore förmodligen ingen match (!) alls för dem!


Svält - det är ju även det en allmän vetskap att det engelska köket saknar motstycke, i negativ bemärkelse, tänk att behöva leva på fish'n chips i flera dagar! Dessutom kan man få invärtes skador av trycksvärtan från tidningspappret som det är insvept i. För att inte tala om vad den sortens mat gör med hjärt- och kärlsystemet....


Dimkvävning - november i London*say no more*. Kan det bli värre i väderväg?


Tungvrickning - "Tala med bönder på bönders vis, och med lärde på latin" torde innebära att det är utrikiskt språk som gäller däröver. Är man oövad kan de mest smärtsamma tungvrickningar uppstå!


Så strunt samma att han fått krångla med att byta barnhelg, leta sig mer än fördärvad både högt och lågt efter det där försmädliga passet (som kommer att dyka upp två dagar innan det går ut), köra långan väg och pynta fina pengar för att skaffa ett nytt, på det här viset slipper han ju ifrån en MASSA förmodade obehagligheter..... 



 
 
msA

msA

26 november 2009 16:08

*asg*
det ska vara du till att få till nåt liknande det här. ;D

Jag tycker för övrigt ändå synd om T.
Även om jag personligen också är totalt oförstående över att fenomenet engelsk fotboll är så stort...

http://www.missarden.wordpress.com

 
Ingen bild

T

26 november 2009 18:54

Tack snuttis ,när man ser det på det viset så var det väl en faslig tur att jag inte kom iväg !
Vad är en Engelsk ligamatch i London mot en svininfluensa i Lilla byn .
Dessutom så ser jag fram mer mot ditt nästa besök betydligt mer än mot vad jag gjorde om resan till dimmornas och huliganernas land

 
GladaKatarina

GladaKatarina

26 november 2009 21:29

Först gapskrattar jag och sedan smälter jag... Är otroligt svag för romantik!!!!! 8-D

*behåller UK för mig själv*

http://gladakatarina.bloggplatsen.se

 
Catten

Catten

26 november 2009 22:18

@ msA: egentligen tycker jag ju lite synd om honom också så jag fick ju göra vad jag kunde för att lätta upp humöret hanses...

@T: Men bejbi då! *rodnar klädsamt*

@ GladaK: Låter som en bra blandning, smältande skratt! =) Ser fram emot en rapport om just DITT UK....

http://catten.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Catten - 12 januari 2021 20:59

vad svårt det är ibland att komma till skott med att skriva, trots att det finns massor som jag behöver skriva av mig? Den 4:e fick jag besked om att jag har ny chef till 100% som ska ge mig uppdrag på 60% och att min fd chef har 40% av min tid. ...

Av Catten - 1 januari 2021 20:18

med komplett fullt upp. Nytt uppdrag samt därmed sammanhängande utbildning på jobbet, flytt till en betydligt bättre lägenhet men även besiktningar och extraaktiviteter, jul- och nyårsfirande med restriktioner, pappa som utsatts för bedrägeriförs...

Av Catten - 23 november 2020 13:52

om man precis kan kalla det för "bostadskarriär" när man flyttar från hyrestvåa till hyrestvåa? Men för mig personligen känns det ändå så, främst för att jag flyttar från tredje våningen med dyr utomhusparkering "i mån av plats" till marklägenhet med...

Av Catten - 19 november 2020 16:13

aldrig gjort anspråk på att vara ofelbar. Tvärtom är jag ofta medveten om att jag "borde" gjort annorlunda, bättre, mer, högre osv nästan av födsel och ohejdad vana. Därför blir jag nog lite extra stött när en person som jag en gång stod mycket n...

Av Catten - 8 november 2020 17:25


så innerligt tråkigt och oerhört opraktiskt att vara i isolering i väntan på provsvar. Mest opraktiskt var onekligen att jag hade typ ingen mat hemma, så igår satt jag och funderade ut att om jag åkte till affären strax innan den stängde vid 22, ...

Presentation


Fortfarande lurvig - och rund igen:)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7
8
9 10
11
12 13
14
15
16 17 18 19 20 21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards