Direktlänk till inlägg 25 november 2009

Novemberonsdag.

Av Catten - 25 november 2009 19:37


Nu har jag så rena lakan att jag har fått ont i näsan. Eller ja, det beror väl inte enbart på mina egna lakan utan på att jubelpuckot som tvättat före mig använder nåt slags megaklumpande hyperparfymerat tvättmedel och också överdoserar å det grövsta. Tvättmedelsfacken på maskinerna är inte löstagbara, därför fick jag ägna mig åt arkeologiska övningar och gräva ut det mesta av min företrädares rester så gott det gick innan jag själv fyllde på med en yttepepyttegnutta av mitt eget betydligt mildare doftande tvättpulver. Det här med delad tvättstuga är tydligen alltid ett dilemma, jag villintevillintevillinte bli en "argalappenkärring" men en del dagar är det mindre kul.....


Kuligare var det när jag smitit in i kyrkan för att öva på dagens repertoar - det är ju sjuperhäftigt att sjunga alldeles ensam därinne, fantastisk aukustik och inte en människa som lyssnar och gör en nervös och generad. Fast herr R tassade in och skrämde mig, vi hade som vanligt en trivsam pratstund och han meddelade att nu hade årets säsongsarbetare gått hem för säsongen. Han saknade henne inte speciellt mycket och när vi pratat en stund om vikten av företagsamhet och social kompetens så frågade han om jag inte kunde tänka mig att söka tjänsten nästa år.


Hassegu liksom. Det ska ni ha klart för er, att för att komma från honom så är det där en megadunderkomplimang! Och lite underligt är det allt, för igårkväll innan jag somnade låg jag faktiskt och funderade på om jag kanske skulle ta och avisera mitt intresse - jag har saknat både arbetsuppgifterna och människorna i arbetslaget, det är ett av de allra roligaste jobb jag haft i mitt liv och om jag ger mig fan på att orka med det så kommer jag att göra det. "Man kan det man verkligen vill" brukar jag envist hävda och kan jag säga det om andra så bör det ju även gälla för mig själv....

 
 
kastrullis

kastrullis

26 november 2009 09:15

Det finns en sjukt rolig hemsida som heter argalappen.se, om den finns kvar. Man dööööööööör av skratt! Eller "den som inte tar bort luddet ska dö" av David Batra. Det är ingen tröst, men du är inte ensam!

http://kastrullapan

 
Kommandoran

Kommandoran

26 november 2009 12:22

Som kyrkosångare??! *Impad*

http://kommandoran.bloggplatsen.se

 
Catten

Catten

26 november 2009 13:34

Jag har sett dem båda kastrullisen - det är kul att lösa om när det drabbar andra men ett heeeeeelt annat läge när det handlar om mig ;-)

Nja Kommandoran, kyrko(kör)sångare har jag ju varit i många år, tjänsten jag mumlar om här är den jag hade förra året; som kyrkovaktmästare - och det är minsann inte fy skam det heller! =)

http://catten.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Catten - 12 januari 2021 20:59

vad svårt det är ibland att komma till skott med att skriva, trots att det finns massor som jag behöver skriva av mig? Den 4:e fick jag besked om att jag har ny chef till 100% som ska ge mig uppdrag på 60% och att min fd chef har 40% av min tid. ...

Av Catten - 1 januari 2021 20:18

med komplett fullt upp. Nytt uppdrag samt därmed sammanhängande utbildning på jobbet, flytt till en betydligt bättre lägenhet men även besiktningar och extraaktiviteter, jul- och nyårsfirande med restriktioner, pappa som utsatts för bedrägeriförs...

Av Catten - 23 november 2020 13:52

om man precis kan kalla det för "bostadskarriär" när man flyttar från hyrestvåa till hyrestvåa? Men för mig personligen känns det ändå så, främst för att jag flyttar från tredje våningen med dyr utomhusparkering "i mån av plats" till marklägenhet med...

Av Catten - 19 november 2020 16:13

aldrig gjort anspråk på att vara ofelbar. Tvärtom är jag ofta medveten om att jag "borde" gjort annorlunda, bättre, mer, högre osv nästan av födsel och ohejdad vana. Därför blir jag nog lite extra stött när en person som jag en gång stod mycket n...

Av Catten - 8 november 2020 17:25


så innerligt tråkigt och oerhört opraktiskt att vara i isolering i väntan på provsvar. Mest opraktiskt var onekligen att jag hade typ ingen mat hemma, så igår satt jag och funderade ut att om jag åkte till affären strax innan den stängde vid 22, ...

Presentation


Fortfarande lurvig - och rund igen:)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7
8
9 10
11
12 13
14
15
16 17 18 19 20 21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards