Direktlänk till inlägg 29 juni 2009

Körkortskurs med Ängelen

Av Catten - 29 juni 2009 20:34


Japp, nu har även jag begått denna kurs som av de flesta betecknats som "totalt meningslös". I ärlighetens namn var den väl inte det mest upphetsande jag varit med om i mitt liv - men det var väl kanske inte heller syftet med den. Lite smått och gott lärde jag mig, och om inte annat var den en bra tankeväckare om hur man bör gå till väga när man ska vara handledare. Det var väl inte utan att jag log lite i mjugg också när exet fick bassning för att just de där utfärderna han gjort med P18 inte var så...genomtänkta.


Han har nämligen gjort så där som de rekommenderade att man INTE ska - låtit ungen köra till stan "när de ändå hade ärende dit". Körläraren påpekade lakoniskt att man kanske inte inhämtade så värst mycket nya erfarenheter av att köra väg 23 samma sträcka en eller två gånger i veckan - och det har jag påpekat så försynt som jag nu kan vara utan att få gehör. Nåväl - snart är jag behörig att drilla den lilla temperamentsfulla damen i krypkörning, dragläge och allt annat sånt där. Vettefan hur det ska gå med två lika eldfängda damer i samma vehikel, men den som lever får se!


Lever gör jag, nu igen i högönsklig välmåga efter vomeringen häromnatten. Jag har bestämt mig för att det INTE berodde på solen och har gassat mig rejält även idag, med följd att jag är fullständigt grisskär på framsidan =) Men då vet jag i ännu högre grad att jag lever, när jag ska lägga mig ikväll och skava mot lakanen. Om jag minns rätt från förra gången jag hade den här kulören (Ungern -03) så känns det ungefär som att sova på knäckebrödssmulor eller nåt liknande......

 
 
Ingen bild

J

29 juni 2009 22:21

Jag ser fram emot med spänning vad som komma skall.Håller tummarna för er båda!=)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Catten - 12 januari 2021 20:59

vad svårt det är ibland att komma till skott med att skriva, trots att det finns massor som jag behöver skriva av mig? Den 4:e fick jag besked om att jag har ny chef till 100% som ska ge mig uppdrag på 60% och att min fd chef har 40% av min tid. ...

Av Catten - 1 januari 2021 20:18

med komplett fullt upp. Nytt uppdrag samt därmed sammanhängande utbildning på jobbet, flytt till en betydligt bättre lägenhet men även besiktningar och extraaktiviteter, jul- och nyårsfirande med restriktioner, pappa som utsatts för bedrägeriförs...

Av Catten - 23 november 2020 13:52

om man precis kan kalla det för "bostadskarriär" när man flyttar från hyrestvåa till hyrestvåa? Men för mig personligen känns det ändå så, främst för att jag flyttar från tredje våningen med dyr utomhusparkering "i mån av plats" till marklägenhet med...

Av Catten - 19 november 2020 16:13

aldrig gjort anspråk på att vara ofelbar. Tvärtom är jag ofta medveten om att jag "borde" gjort annorlunda, bättre, mer, högre osv nästan av födsel och ohejdad vana. Därför blir jag nog lite extra stött när en person som jag en gång stod mycket n...

Av Catten - 8 november 2020 17:25


så innerligt tråkigt och oerhört opraktiskt att vara i isolering i väntan på provsvar. Mest opraktiskt var onekligen att jag hade typ ingen mat hemma, så igår satt jag och funderade ut att om jag åkte till affären strax innan den stängde vid 22, ...

Presentation


Fortfarande lurvig - och rund igen:)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15 16 17 18
19
20
21
22 23 24 25
26
27 28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards