Direktlänk till inlägg 24 juni 2009

Så var det klart!

Av Catten - 24 juni 2009 18:39


Jag tillhör ju inte sorten som jagar upp sig, men lite undrande var jag allt till hur slutresultatet av det där databastestet idag skulle bli. Det blev bra, jag klarade det med en hårsmån, men jag klarade det! Det innebär att nu är jag färdig där. På gott och ont, som jag tidigare sagt. Nu ska jag tydligen sitta av tiden fram till min beviljade månad löper ut och det blir ju tveksamt kul, men det är bara fyra dagar så jag lär överleva. Sen går jag på "semester".........på obestämd tid.


Jobbet jag sökte fick jag inte - häromdagen fick jag nån vagt hållet standardbrev, ett massutskick till alla som öht sökt tjänsten. Oskick tyckte jag, vi som varit på intervju kunde ha fått något personligare så jag ringde upp. Som jag misstänkte från start var jag för dyr för dem. Den som fick jobbet var en ung man, med utbildning från gymnasieskolans Barn- och fritidsprogram. Jättekul för honom, verkligen - hans löneanspråk var betydligt lägre än mitt och man får ju som bekant vad man betalar för. Helt utan missunnsamhet hoppas jag nu att det ska bli jättebra för grabbarna - både den yngre och den lite äldre och att de kan jobba bra ihop!


För övrigt har jag haft en toppeneftermiddag tillsammans med P18 som helt plötsligt dök upp på min utbildningslokal (eller vad jag nu ska kalla det) och kidnappade mig. Vi tog en liten fixartur i StoraStaden och sen åkte vi till Cattkorgen och käkade, jag reggade honom på nylleboken enligt hans flickväns order och fixade lite med hans profil där - sånt som han själv tycker är trams och tjafs....sen fastnade vi vår vana trogen i SkipBo- spelet......Idag ägde jag honom sönder och samman, det där med att låta någon vinna av barmhärtighet har aldrig varit min grej, inte ens när ungarna var små - man måste lära sig den hårda vägen att livet är orättvist *ler grymt*. Som tack fick han dessutom hjälpa mig att tvätta under tiden.


Nyss messade flickvännen att hon var på väg hem, då fick han magiskt bråttom att packa ihop sina pinaler, han ska fixa med bilen han fått överta efter P20 sedan han gick och blev ståndsmässig och bytte upp sig från Escrutt till en Jag rullar. Det var visst nått med topplocket och byta olja. Jag blir nervös bara jag tänker på min lille gosse under en uppallad bil, så jag väljer att inte tänka på det. Trots allt är han ju vuxen nu - och dessutom ska hans svärfar hjälpa till. Det känns lite tryggare.


Nån tid för att bättra på brännan ute på balkongen har det alltså inte blivit idag, men jag har haft en finfin umgåsdag istället =) Hur har ni haft det i det vackra vädret?

 
 
Mofs..helt enkelt

Mofs..helt enkelt

24 juni 2009 21:35

Huh jag har varit ap-bakis men nu har det ordnat upp sig..

http://mofs.bloggagratis.se

 
Ingen bild

J

24 juni 2009 22:51

Grattis!Skönt att det är avklarat på det sättet =)

Välunt med en bra dag,verkar ha varit riktigt gott =)

 
GladaKatarina

GladaKatarina

25 juni 2009 21:11

Grattis!! :-D Hade en oförskämt härlig dag i det underbara vädret.

http://gladakatarina.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Catten - 12 januari 2021 20:59

vad svårt det är ibland att komma till skott med att skriva, trots att det finns massor som jag behöver skriva av mig? Den 4:e fick jag besked om att jag har ny chef till 100% som ska ge mig uppdrag på 60% och att min fd chef har 40% av min tid. ...

Av Catten - 1 januari 2021 20:18

med komplett fullt upp. Nytt uppdrag samt därmed sammanhängande utbildning på jobbet, flytt till en betydligt bättre lägenhet men även besiktningar och extraaktiviteter, jul- och nyårsfirande med restriktioner, pappa som utsatts för bedrägeriförs...

Av Catten - 23 november 2020 13:52

om man precis kan kalla det för "bostadskarriär" när man flyttar från hyrestvåa till hyrestvåa? Men för mig personligen känns det ändå så, främst för att jag flyttar från tredje våningen med dyr utomhusparkering "i mån av plats" till marklägenhet med...

Av Catten - 19 november 2020 16:13

aldrig gjort anspråk på att vara ofelbar. Tvärtom är jag ofta medveten om att jag "borde" gjort annorlunda, bättre, mer, högre osv nästan av födsel och ohejdad vana. Därför blir jag nog lite extra stött när en person som jag en gång stod mycket n...

Av Catten - 8 november 2020 17:25


så innerligt tråkigt och oerhört opraktiskt att vara i isolering i väntan på provsvar. Mest opraktiskt var onekligen att jag hade typ ingen mat hemma, så igår satt jag och funderade ut att om jag åkte till affären strax innan den stängde vid 22, ...

Presentation


Fortfarande lurvig - och rund igen:)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15 16 17 18
19
20
21
22 23 24 25
26
27 28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards