Direktlänk till inlägg 24 juni 2009

Strejkmorgon!

Av Catten - 24 juni 2009 07:57


Idag vill jag ingenting. Det kan vara - eller kanske inte vara - sista dagen för mig på datatjofräset. Klarar jag testet för databaser så är jag "homefree" och pank och fågelfri igen. Klarar jag det inte så får jag tröska vidare, men nackdelen i fågelsången är att det måste passera 48 timmar mellan varje testtillfälle. Så vad gör jag däremellan? Sitter och glor i böckerna och försöker repetera...nej, så funkar inte jag tyvärr.


En noggran kik i spegeln avslöjade att jag inte alls grillat kinderna krispigt röda. Jag har närmare bestämt inte fått nån färg alls, nånstans trots flera timmar i solen. Skyddsfaktor 50 var tydligen en aaaaaaning överdrivet. Strunt samma - är man en likvit flodko så är man...jag jobbade vidare på den statusen igår, E kom förbi och bjöd ut mig på mat. Vi orkade inte för flytta oss från Byhåla så det fick bli en av pizzeriorna. Mot bättre vetande åt jag en kebabrulle. Den smakade gott i munnen iallafall. Efterverkningarna är en annan oberättbar berättelse.


Eftersom jag inte vill ge mig iväg riktigt ännu tänkte jag lista en lista jag plockat åt mig inne hos GladaKatarina som är på väg till stranden i detta nu =)


Vad heter du i mellannamn: Jaaaa..mitt tilltalsnamn faktiskt. Tramsiga reklambrev kommer därför adresserade till "Kära Karin" som alltså är mitt förstanamn.

Har du några syskon: En StorSyster

Vart går drömresan: Inåt faktiskt - jag blir nog aldrig klar med de resorna.....

Vart går mardrömsresan: Varstans där det är jäkt och stress och för mycket folk.

Favoritmat: Så här sommartid vill jag gärna ha grillat; kyckling eller lax!

Mat du absolut inte äter: Inälvsmat. Det är inte mat.

Favoritämnet i skolan var: Svenska, engelska

Tråkigaste ämnet i skolan var: Föga förvånande matematik och geografi - det hänger i fortfarande!

Vilken hushållssyssla är den tråkigaste: Diska - utan jämförelse!

Skostorlek: Stadiga 40 eller 41

Nämn en skådespelare du gillar: Dame Helen Mirren 

En film alla borde se: Tipsa mig gärna!

Drömyrket är: ouppnåeligt?

Ett yrke jag aldrig skulle kunna ha: Telefonförsäljare

Detta irriterar mig: Oärlighet, baktaleri

Detta gör mig glad: Närhet, medmänsklighet 

Vilken är din favorit bland Astrid Lindgrens karaktärer: Drängen Alfred

Favoritmotto: "Skit i det och ta nya tag" Går säkert att formulera snyggare, men det är så det känns =)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Catten - 12 januari 2021 20:59

vad svårt det är ibland att komma till skott med att skriva, trots att det finns massor som jag behöver skriva av mig? Den 4:e fick jag besked om att jag har ny chef till 100% som ska ge mig uppdrag på 60% och att min fd chef har 40% av min tid. ...

Av Catten - 1 januari 2021 20:18

med komplett fullt upp. Nytt uppdrag samt därmed sammanhängande utbildning på jobbet, flytt till en betydligt bättre lägenhet men även besiktningar och extraaktiviteter, jul- och nyårsfirande med restriktioner, pappa som utsatts för bedrägeriförs...

Av Catten - 23 november 2020 13:52

om man precis kan kalla det för "bostadskarriär" när man flyttar från hyrestvåa till hyrestvåa? Men för mig personligen känns det ändå så, främst för att jag flyttar från tredje våningen med dyr utomhusparkering "i mån av plats" till marklägenhet med...

Av Catten - 19 november 2020 16:13

aldrig gjort anspråk på att vara ofelbar. Tvärtom är jag ofta medveten om att jag "borde" gjort annorlunda, bättre, mer, högre osv nästan av födsel och ohejdad vana. Därför blir jag nog lite extra stött när en person som jag en gång stod mycket n...

Av Catten - 8 november 2020 17:25


så innerligt tråkigt och oerhört opraktiskt att vara i isolering i väntan på provsvar. Mest opraktiskt var onekligen att jag hade typ ingen mat hemma, så igår satt jag och funderade ut att om jag åkte till affären strax innan den stängde vid 22, ...

Presentation


Fortfarande lurvig - och rund igen:)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15 16 17 18
19
20
21
22 23 24 25
26
27 28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards