Direktlänk till inlägg 20 april 2017

Wow...

Av Catten - 20 april 2017 15:04


Så jäkla skitdåligt det går att plugga idag :(


Förmodligen till stor del på att jag hade en ordentlig fall-out med både chefen och en kollega igår, fast chefen till slut kom till sans och gav mig rätt i det jag hävdade. Kollegan sitter på en position som hen inte borde inneha, på grund av bristande både utbildning och kompetens och jag har mer än en gång ifrågasatt den positioneringen och egentligen alltid fått till svar (i mer eller mindre förtäckta ordalag) att jag är "avundsjuk". Det är helt sant att jag är betydlige mer kompetent att inneha positionen, men vad belackarna verkar glömma bort är att jag flera gånger sagt att jag INTE VILL ha den, men däremot vill jag att det ska utvärderas och ses över om någon annan borde inneha den.


Igår kom push to shove och jag stod på mig som fan, vilket innebar att kollegan kom i rejält trångmål och envist försökte komma undan arbetsuppgifter och gick hårt på för att försvara sin position, men fick ge sig och nu kommer att få leva upp till det ansvar hen har tagit på sig. Det resluterade i ett oerhört passivt-aggressivt inlägg på vårt intranät, där uppgifter som hen redan fått efterfrågades och som egentligen kunde ha tagits mail-ledes med beröra istället för att läggas ut till allmän beskådan. Tack och lov besparades jag att svara, en kollega skrev att "som vi kom överens om och som står i protokollet" angående uppgifterna och jag fortsätter att andas i fyrkant och ta mig igenom känslorna som det här väcker.


För det ÄR inte kul att komma på kant med, att ha konflikter med kollegor. Men när det handlar om att både kvalitets - och rättssäkra vår verksamhet och de vi har ett uppdrag gentemot, då får faktiskt kollegors sårade stolthet stå tillbaka. Tyvärr sårade jag väl också chefens stolthet (igen) för jag kan inte låta bli att sitta tillbaka på de som försöker köra med översittermetoder gentemot mig....och att bli avbruten är något som jag genuint AVSKYR, oavsett om det är det 6-åriga bonusbarnbarnet eller min chef som gör det - igår lät jag honom löpa linan ut med sitt avbrytande och "förklarande" av vad han tog för givet var min fråga, för att sedan inför hela arbetsgruppen väldigt lugnt och vänligt säga att "det var faktiskt inte alls det jag ville lyfta, och om du hade väntat och låtit mig tala färdigt istället för att avbryta så hade du kunnat svara på det här istället för på något helt ovidkommande".


Den knappnålstystnaden......


Å ena sidan tycker jag faktiskt att det är skitroligt att kunna vara så där samlad och adekvat, å andra sidan tycker jag att det är supersorgligt att tvingas inse att det är ett av få genomförbara sätt att bemöta sin chef. Jag ösnkar att han kunde vara mer chef, helt enkelt....

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Catten - 12 januari 2021 20:59

vad svårt det är ibland att komma till skott med att skriva, trots att det finns massor som jag behöver skriva av mig? Den 4:e fick jag besked om att jag har ny chef till 100% som ska ge mig uppdrag på 60% och att min fd chef har 40% av min tid. ...

Av Catten - 1 januari 2021 20:18

med komplett fullt upp. Nytt uppdrag samt därmed sammanhängande utbildning på jobbet, flytt till en betydligt bättre lägenhet men även besiktningar och extraaktiviteter, jul- och nyårsfirande med restriktioner, pappa som utsatts för bedrägeriförs...

Av Catten - 23 november 2020 13:52

om man precis kan kalla det för "bostadskarriär" när man flyttar från hyrestvåa till hyrestvåa? Men för mig personligen känns det ändå så, främst för att jag flyttar från tredje våningen med dyr utomhusparkering "i mån av plats" till marklägenhet med...

Av Catten - 19 november 2020 16:13

aldrig gjort anspråk på att vara ofelbar. Tvärtom är jag ofta medveten om att jag "borde" gjort annorlunda, bättre, mer, högre osv nästan av födsel och ohejdad vana. Därför blir jag nog lite extra stött när en person som jag en gång stod mycket n...

Av Catten - 8 november 2020 17:25


så innerligt tråkigt och oerhört opraktiskt att vara i isolering i väntan på provsvar. Mest opraktiskt var onekligen att jag hade typ ingen mat hemma, så igår satt jag och funderade ut att om jag åkte till affären strax innan den stängde vid 22, ...

Presentation


Fortfarande lurvig - och rund igen:)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10 11 12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards