Direktlänk till inlägg 24 november 2008

Yey

Av Catten - 24 november 2008 22:15


...vilken höjdardag......


När jag äntligen släpade mig ut på dagens mission hade det - trots det meterologiska institutets noggrant instuderade uppdateringar - börjat snöa. Den lilla Escrutten stod där så vit som stugan i Rydebergs dikt trots att jag de facto vet att det på skylten i karossen står att den är "mercury grey" och att skrapa fram den ur frosten är alltid lika inspirerande. Mest på grund av att frosten av någon för mig outgrundlig anledning främst väljer att sitta som hårdast på  INSIDAN  av vindrutan?


Missionen bestod i att förflytta sig till lillefar för inspektion samt reparation av nyss nämnda vehikel och det gick ju bra. Själva förflyttningen alltså. Reparationen...ja, den är oförbliven. Lillefar som är en erkänt duktig mångsysslare kravlade runt i vätan inne i garaget och gjorde okulära undersökningar i ungefär tre timmar innan han förkunnade att det behövdes reservdelar.  Det hade faktiskt till och med jag kunnat räkna ut men det var så lång tid det tog innan han kom igenom all rost och skit och kunde konstatera hur det såg ut samt att reparation av befintliga detaljer inte var möjlig.


Jag slapp i och för sig att vara med i krälandet och satt istället hyfsat bekvämt i köket tillsammans med min mor och hennes väninna B. Jag brukar hävda att jag uppskattar olikheterna i de dialekter som finns i vårt land - men B slår banne mig alla rekord i rotvälska. Uppvuxen i Malmö och i vuxen ålder inflyttad till Blekinge samt gift med en tysk som hon talar tyska med hemma är hon bitvis fullständigt obegriplig! Dessutom har hon en tendens att ha väldigt mycket att säga - och göra det på en onödigt hög volym. Det kan inte hjälpas - men idag avundades jag min mor och hennes hörapparat med reglerbar volym.


Men jag ska inte enbart klaga - det faktum att reservdelar till Escrutten saknades i min fars i vanliga fall välförsedda skrymslen innebar att jag fick byta bil med honom och körde svenskt (?) med hyfsat sen årsmodell och full tank hem...det gick så passens bra att jag för en kort stund funderade funderade på att bara fortsätta...och fortsätta....och fortsätta! Men det gjorde jag inte, för jag tänker för mycket och handlar väldigt lite så jag styrde kosan hemåt och kokade risgrynsgröt istället. Den blev god, nu är jag mätt och tänker gå och sova.


Godnatt!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Catten - 12 januari 2021 20:59

vad svårt det är ibland att komma till skott med att skriva, trots att det finns massor som jag behöver skriva av mig? Den 4:e fick jag besked om att jag har ny chef till 100% som ska ge mig uppdrag på 60% och att min fd chef har 40% av min tid. ...

Av Catten - 1 januari 2021 20:18

med komplett fullt upp. Nytt uppdrag samt därmed sammanhängande utbildning på jobbet, flytt till en betydligt bättre lägenhet men även besiktningar och extraaktiviteter, jul- och nyårsfirande med restriktioner, pappa som utsatts för bedrägeriförs...

Av Catten - 23 november 2020 13:52

om man precis kan kalla det för "bostadskarriär" när man flyttar från hyrestvåa till hyrestvåa? Men för mig personligen känns det ändå så, främst för att jag flyttar från tredje våningen med dyr utomhusparkering "i mån av plats" till marklägenhet med...

Av Catten - 19 november 2020 16:13

aldrig gjort anspråk på att vara ofelbar. Tvärtom är jag ofta medveten om att jag "borde" gjort annorlunda, bättre, mer, högre osv nästan av födsel och ohejdad vana. Därför blir jag nog lite extra stött när en person som jag en gång stod mycket n...

Av Catten - 8 november 2020 17:25


så innerligt tråkigt och oerhört opraktiskt att vara i isolering i väntan på provsvar. Mest opraktiskt var onekligen att jag hade typ ingen mat hemma, så igår satt jag och funderade ut att om jag åkte till affären strax innan den stängde vid 22, ...

Presentation


Fortfarande lurvig - och rund igen:)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13
14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26
27
28
29
30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards