Alla inlägg den 13 november 2008

Av Catten - 13 november 2008 20:08


står för dörren skrev jag häromdagen, och det känns med all önskvärd tydlighet i mina körer. I kyrkokören övar vi julsånger, i gospelkören övar vi x-mas carols, i badrumssångarna övar vi andra julsånger och tro mig - jag har lite, men bara aningens pyttelite svårt att hålla reda på vad som skall sjungas när och var.....*förvirrad smileygubbe* Men eftersom jag på senare tid utvecklat mina tekniska kunskaper så till den milda grad att jag numera kan lägga in påminnelser i "planeraren" i min mobil så lär jag åtminstone vara på rätt plats vid rätt tid - och det är ju alltid något? Vad som sedan ska sjungas överlåter jag åt körledaren att hålla reda på och sjunger bara glatt med.


På tal om att planera ja, det är ju det jag är så horribelt urdålig på och numera i stort sett fullständigt struntar i eftersom ingenting någonsin blir som jag hade tänkt det. Jag sitter liksom ändå bara och ...väntar...på att saker och ting ska hända, händer de så är det bra, händer de inte så får väl det också vara hyfsat bra? Nog för att jag är en klagare och gnällare av rent (g)astronomiska mått, men att grotta ner mig i eländet funkar inte längre - "Que sera, sera" som den dära Doris Day så klämkäckt sjöng....ska nog byta ut "Carpe kudden" mot det som mitt valspråk.


Kan man äga ett valspråk förresten, och kan verkligen valar språka, och hur lär man sig det språket? Djupa frågor så här på kvällskvisten......


Gaaaaaaaaaaaaaaaaah!


 *tlöttochsegig*

Presentation


Fortfarande lurvig - och rund igen:)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13
14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26
27
28
29
30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards