Alla inlägg den 16 november 2008

Av Catten - 16 november 2008 20:13

 Då brukar jag roa mig med löjliga test på nätet och idag hittade jag det här:


http://se.41q.com


Din personlighetstyp:

Entusiastiska, kreativa och idealistiska. Kan göra nästan allt som intresserar dem. Socialt begåvade. Måste leva sitt liv i enlighet med sina värderingar. Entusiastiska inför nya idéer, men blir uttråkade av detaljer. Flexibla och öppna för argument. Många och varierade talanger och fritidsintressen.


Karriärer som skulle kunna passa dig:

Skådespelare, journalister, skribenter, musiker, konstnärer, konsulter, psykologer, entreprenörer, lärare, personalvetare, politiker, diplomater, TV-reportrar, marknadsförare, forskare, säljare, artister, präster, PR-ansvariga, sociologer, socialarbetare.


Min kommentar: No shit, Sherlock?

Notera speciellt det där "måste leva sitt liv i enlighet med sina värderingar".......Dags att rätta till det nu kanske?

Av Catten - 16 november 2008 18:50

är ju som det är....


Det började hetta till i onsdags, sakta men säkert höjdes temperaturen så under torsdagen och fredagen sjöd och lågade jag, igår började det bubbla och snart, snart blir det ett utbrott. Likt vilken vulkan som helst kan jag under en tid bibehålla ett visst gradantal men inte hur länge som helst - till slut bara måste jag ge efter för trycket och låta allt strömma ut och precis som med andra vulkaner är det sällan trevligheter som dyker upp.


Känner du dig berörd? Kanske gör du allra bäst i att hålla dig undan tills lavan stelnat, beslutsamheten svalnat och jag har en liten viloperiod? Betänk bara detta: vi vulkaner är oerhört oberäkneliga......minsta skakning i marken bör du ta som en varningsssignal.

Av Catten - 16 november 2008 13:31

lösa trådändar hänger och dinglar just nu att jag misstänker att jag skulle behöva gå med i scouterna för att knopa ihop dem alla.....fast alla ska nog inte knopas ihop, en del ska fästas och avslutas, klippas av så tajt som det går så att de inte lirkar sig loss igen.


Imorgon lär bli en glädjens dag - not! Escrutten ska besiktas och med tanke på hur horribelt den gnisslat på sista tiden när jag svänger så är jag plågsamt medveten om att någonting är alldeles galet med den. Det var ytterligare ett "borde" som jag skulle ha gjort - åkt ut till lillefar och åtgärdat gnisslet, men det var en av de trådarna jag inte riktigt orkade prioritera och med tanke på att jag fr.o.m nu egentligen inte har något behov av en bil så får det väl bli som det blir - men OM det skulle bli så att jag trots allt inte måste ställa skrothögen där på plats så ska jag lista mig ner på stan också och anmäla mig på Arbetsförmedlingen. Lika intressant det....


Min kropp och mitt psyke har utan tvekan ställt in sig på sysslolöshet - jag har sovit hiskeligt illa inatt och vaknade inte förrän vid elvatiden idag. Frosseriet på 50-årskalaset jag var på i går kan iofs ha inverkat på sömnen men mest av allt är det nog de där trådarna ändå. Mer om dem lär det nog bli framöver, i den takt de knyts ihop, klipps av eller till och med trasslas ut. Under tiden ska jag idag roa mig med att tvätta - från en halvfull tvättkorg igår rasslade det iväg till en överfull när Ängelen rensade golvet i sitt rum. Att vara tonårsmamma är kul nästan jämt....


Som avslutning ett privat meddelande som jag inte får fram på annat sätt: Nästan skilda mamman- om du läser det här så vill jag gärna, gärna få möjlighet att fortsätta läsa om hur du har det!

Presentation


Fortfarande lurvig - och rund igen:)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13
14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26
27
28
29
30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards