Alla inlägg den 3 november 2008

Av Catten - 3 november 2008 21:37

och det kan redan konstateras: November suger lika hårt i år som alla andra år! Satan, satan, satan vad jag hatar den här månaden - av födsel och ohejdad vana - allt är mycket kallare, ensammare, mörkare och ruggigare än under någon annan av årets månader. Varför? Jomen det bara ÄR så! Det känner du väl själv, hur den råa kylan kryper rätt in i benmärgen och får dig att känna dig fullständigt utlämnad och längta efter värme och naturligtvis inte vilken sorts värme som helst.


Oavsett hur trivsamt singellivet kan vara under övriga året är november den månaden du VERKLIGEN behöver någon att hålla om, vad är en brasa eller en fleccefilt mot kroppsvärme liksom? Inte ens mitt outsinliga förråd av riktigt, riktigt hett vatten driver den där sista gnuttan kyla ur mitt system men å andra sidan, när jag tänker efter så vore det ju rätt hjärtlöst att skaffa sig en krambjörn bara för att utnyttja den en månad och sen säga dump och goodbye?


Ja, jag vet inte - det är väl en hel del saker som kan synas hjärtlösa om man ska se dem ur det perspektivet? Någon sa till mig ikväll att "jag ville inte vara second best för henne". Nä, det är ju en känsla som jag har full förståelse för - men om man inte själv vill vara någons second best - hur kan man då utsätta andra för samma sak? "What goes round comes around" liksom - det kanske är dags att dra igång tankeverksamheten till en något högre nivå? Kasta alla floskler och bortförklaringar och ta sig en funderare på vad man VERKLIGEN vill? Uttrycket "rebounce" dyker osökt upp i min hjärna igen.......


Hrrrmppfff - here I go again, bäst jag går och bäddar ner mig med den kramkatt som finns tillgänglig, även om hon får mina ögon att rinna och näsan att vara mer täppt än...än...än....fan, jag kommer inte på nåt bra! *muttrar* Men hon är varm och hon är här - till skillnad från en och annan snackepåse....;-)


*trött på terapeutandet*

Av Catten - 3 november 2008 14:52

har legat uppe sedan i mars och det är kanske dags att redovisa utgången av den?


Vad är viktigast för dig?

En framgångsrik karriär    3 %

Stor bekantskapskrets    0 %

God mat och dryck    9.1 %

Nära vänner    9.1 %

Värdefulla ägodelar, bil, hus    30.3 %

Kärlek    24.2 %

Hälsa    3 %

Catten ;-)    21.2 %


Naturligtvis har jag röstat på mig själv, gjort det med en viss portion humor och ironi och det får mig ju att undra över om ALLA röstande varit ironiska när det till min förundran framgår att flertalet anser att värdefulla ägodelar är viktigare än både vänner, kärlek och god hälsa?


Jag är inte här för att moralpredika (tro't eller ej) men det där är för mig fullständigt ofattbart? Vad ska du med en fin bil till om du inte har någon att åka med den i, eller är för sjuk att köra den? Vilken nytta har du av ett flådigt hus, om du inte har några vänner att bjuda hem till det, eller inte har ork att njuta av alla olika rum?


Jaja, det är ju bara jag - löjligt omaterialistisk som jag är. P 17 passar på att ta med sig några DVD-filmer hit varje gång han kommer eftersom han tycker att de åtta jag ursprungligen ägde såg så ensamna och bortkomna ut i hyllan och nu under höstlovet kom han upp och bakade hos mig så att jag "åtminstone" skulle ha bullar i frysen. För min del spelar det ingen roll med varken bullar eller filmer - det är kärleken han visar genom sina handlingar som är det viktiga!


Nu ska jag tänka ut en annan poll som även den kan ligga till grund för min kommande avhandling......;-)

Av Catten - 3 november 2008 12:09

Alldeles för mycket - och alldeles för lite!


Jag har inte tröttnat på er, mina söta bloggläsare, tvärtom har jag haft tusen och ett uppslag till vad jag ska blogga om de här dagarna då mitt nät har varit nedlagt. Synd att alla de tankarna är som bortblåsta idag då, när det verkar fungera heeeeeeela tiden, men min hjärna istället är ställd på lågvarv: jag har feber. Ont i halsen, huvudet, lederna och med begynnande bihåleinflammation =(


Bortsett från det är jag samma glada skit ni alla känner mig som *ASG*


Nu ska jag gå och nanna igen......



Presentation


Fortfarande lurvig - och rund igen:)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13
14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26
27
28
29
30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards