Alla inlägg den 7 november 2008

Av Catten - 7 november 2008 16:38


* blivit kallad för "hjärtat" på skorrande Malmöitiska, mao "jaaaaarrrrrrrtat"

* inte krattat löv *gör vågen för det!*

* agerat dödvikt när herr R klättrat runt på stegar

* blivit kallad "en granne flecka" på nästan lika skorrande småländska

* hittat en (tack och lov obegagnad) kondom under en av sittdynorna i en kyrkbänk

* varit ofokuserad

* inte använt min snygga basker

* tänkt hälla upp en massa vin och häcka i soffan eftersom den fest jag avböjde ett annat mer önskvärt kalas för att gå på har blivit inställd på grund av sjukdom...my kind'a luck!


Dagen låtcitat:


"jag tänker sällan på dig - ifall du undrar
nästan inte alls, bara när jag blundar
du är som försvunnen, i skymundan
minns dig knappast, bara när jag blundar"


Ur Peter LeMarc's "Bara när jag blundar" 



Av Catten - 7 november 2008 06:01

Ibland gör jag mindre smarta saker märker jag.....




Som idag när jag ivrigt frotterade min stundom så rödfrusna näsa. Det var väl inte så himla dumt gjort iofs, men med betänkande att det sitter en yppepytteliten silverkula i min högra näsvinge så var det mindre smart. Den sitter nämligen inte där längre. Enbart med hjälp av Murphys lag ledde en rad omständigheter till att det inte heller i fortsättningen kommer att sitta någonting där.


Den yttepyttelilla silverkulan fastnade nämligen i handduken och försvann. Väl medveten om hur snabbt slemhinnan inuti min näsa sluter sig rusade jag ut ur badrummet för att rafsa igenom mitt rätt magra smyckeskrin där jag deponerat två "reservkulor". De fanns inte där. Någon (jag nämner inga namn, men det börjar på Ä och slutar på ngelen) har "lånat" - igen! Resonemanget verkar gå : "allt mammas är mitt"


Det enda som stod till buds var den plupp som ursprungligen sköt fast och jag gjorde faktiskt ett flertal försök att klämma dit den men det gjorde för jäsickens ont - det finns som sagt gränser, även för mig. Så var det med det, nu sitter jag här med en något plainare näsa än vanligt och en mild irritation över bortkastade pengar och tanklösa barn (och vuxna).


För övrigt mår jag finemang idag, tackar som frågar - förutom att jag fått aaaaaaalldeles för lite sömn inatt!


P.S Nån gång ska jag också lyfta mig till högre nivåer och blogg om nyblivna presidenter och lågkonjunktur, men räkna inte med att det blir i detta livet bara......


Is no mååre liksom:

Presentation


Fortfarande lurvig - och rund igen:)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13
14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26
27
28
29
30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards