Direktlänk till inlägg 29 februari 2008

Långa dagar, långa nätter

Av Catten - 29 februari 2008 15:25

har det varit den här veckan - märkligt att det kan kännas så olika!? Är det inte måndag snart.....


Igår fyllde Ängelen år. 15 otroligt innehållsrika år har hon levt nu och jag kan inte fatta att min lilla baby, "botababysjukanbabyn" inte är en baby längre? Hon är söt som en cheesecake, rapp i käften som en....Catt, har sin alldeles egna stil och även om hon inte är den pluggigaste pluggisen i sin (nya) klass är hon alldeles bäst som hon är! Kärlekar henne såå mycket och är urdålig på att säga det till henne med.....sina barn tar man tydligen för givna?


Vi firade henne i onsdags och P19  var och hämtade presenten - en moped, Honda nåntingnånting och fixade tändningen åt henne - sen var det bara att tuta och köra - trodde vi. Det visade sig dock att Ängelen trots egen utsaga inte hade den blekaste aning om hur man startar en moped! Jo, att man skulle kicka visste hon ju, men att man skulle vrida om nyckeln och öppna bensinkranen innan - det var en överraskning!


Detta innebar ju så klart att både fadren och jag skrek i högan sky när det framgick att söta rara ungen hade tänkt sig att köra sagda moped den dryga milen till skolan nästa morgon......att dö på sin femtonårsdag är väl inget man önskar åt sina ungar? Dessutom kom P17 så smart på att "de jävla nassekängorna du har på fötterna måste du knyta för jag vill fan inte höra att nån korkad snorunge blitt av med foten för att skosnöret fastnat i moppekejdan". Omtanke - om än uttryckt på ett lite kantigt sätt! *L*


Nu har jag försökt få tag på henne två dagar i rad, men föga förvånande säger herrarna i huset att "hon är inte hemma, hon är ute och flänger på den jävla mopeden" *S* Grejt - jag gillar henne och hennes attityd, sitta stilla kan man göra på hemmet liksom!!


Nu ska jag roa mig med att leta upp "den bästa långtidscampingen längs Blekingekusten"...hassegu, jag som är en sån dålig campare.......


Ris och ros - vårsolsgos!!


Ängelen - då och nu!

 
 
Ingen bild

Jonas

29 februari 2008 15:57

Ja,dagens ungdom och mopeder.Jag håller tummarna för att turerna kommer att gå bra :)

 
Ingen bild

boobs

29 februari 2008 19:36

man kan ju helt klart se dig Catten i Ängelens söta oskuldsfulla uppsyn..

 
Ingen bild

LoneWolf

1 mars 2008 02:03

Camping? Vad har du hittat på nu då?
Moped är farligt....... för oss andra, hoppas hon inte kör som en idiot bara.

 
Ingen bild

Vagabond

8 mars 2008 06:23

Jag har kört moped en gång i mitt liv, och det slutade inte gott. Körde in i en vägg, mopeden saknade bromsar. Turligt nog kom varken jag, eller mopeden (tillhörandes en dåvarande vän), till skada 8det gick "bara" 20 km/h).

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Catten - 12 januari 2021 20:59

vad svårt det är ibland att komma till skott med att skriva, trots att det finns massor som jag behöver skriva av mig? Den 4:e fick jag besked om att jag har ny chef till 100% som ska ge mig uppdrag på 60% och att min fd chef har 40% av min tid. ...

Av Catten - 1 januari 2021 20:18

med komplett fullt upp. Nytt uppdrag samt därmed sammanhängande utbildning på jobbet, flytt till en betydligt bättre lägenhet men även besiktningar och extraaktiviteter, jul- och nyårsfirande med restriktioner, pappa som utsatts för bedrägeriförs...

Av Catten - 23 november 2020 13:52

om man precis kan kalla det för "bostadskarriär" när man flyttar från hyrestvåa till hyrestvåa? Men för mig personligen känns det ändå så, främst för att jag flyttar från tredje våningen med dyr utomhusparkering "i mån av plats" till marklägenhet med...

Av Catten - 19 november 2020 16:13

aldrig gjort anspråk på att vara ofelbar. Tvärtom är jag ofta medveten om att jag "borde" gjort annorlunda, bättre, mer, högre osv nästan av födsel och ohejdad vana. Därför blir jag nog lite extra stött när en person som jag en gång stod mycket n...

Av Catten - 8 november 2020 17:25


så innerligt tråkigt och oerhört opraktiskt att vara i isolering i väntan på provsvar. Mest opraktiskt var onekligen att jag hade typ ingen mat hemma, så igår satt jag och funderade ut att om jag åkte till affären strax innan den stängde vid 22, ...

Presentation


Fortfarande lurvig - och rund igen:)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14 15 16
17
18 19 20
21
22 23 24
25
26
27
28 29
<<< Februari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards