Alla inlägg den 11 februari 2008

Av Catten - 11 februari 2008 13:56

Jag bor på fel plats!!


Kollade igenom Platsbankens sidor för Kronoberg....nedslående, måste jag säga! Visst finns det enstaka jobb för någon med min utbildning, men jag vet ju att jag lätt konkurreras ut av socionomer. Det mest korkade Växjö Universitet någonsin har gjort måste ju vara när de ansökte om examensrätt för socionomer, och därmed konkurrerade ut sin egna alldeles eminenta utbildning för behandlingspedagoger? Nu fullkomligt spottas det ut nyexade socionomer, och eftersom den utbildningen är mer känd så har vi behandlingspedagoger med vår mycket bredare (men mindre kända) utbildning inte en chans...


Som akademiker får jag inte heller några "okvalificerade" jobb - arbetsgivarna tar för givet att jag egentligen inte vill ha deras jobb och vågar inte anställa mig. Inte mycket återstår att göra och som jag ser det nu är enda lösningen att flytta på sig. Vid en snabbkoll på de län "uppåt landet" där jag har vänner insåg jag att det fullständigt dråslar av jobb. Inte vet jag om jag har chans att få något av dem, men för att få veta det måste jag ju söka? Har redan löfte om inhysning i Arboga så länge jag behöver *L*


Det finns "bara" ett problem - ungarna!! Hur ska jag kunna bo så långt bort? Men vad är alternativet liksom? Nä...jag får nog ta ett allvarligt snack med Ängelen i kväll och försöka resonera om för och nackdelar, känslor och tankar lär väl komma efterhand och den dagen den sorgen....liksom!


Jag som har bott i Jönköping som längst bort från mina hemtrakter...och det funkade ju inte skitbra!*S* Fast då var jag 16, man kanske har lite andra referenser och bevekelsegrunder i livet, så här en tjugofem år senare?


Velpottan återkommer med mer tankar, beware!! =)

Presentation


Fortfarande lurvig - och rund igen:)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14 15 16
17
18 19 20
21
22 23 24
25
26
27
28 29
<<< Februari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards