Alla inlägg den 23 februari 2008

Av Catten - 23 februari 2008 11:36

Stod där i duschen och fundilurade, sög lite på Oliver, fundilurade en sväng till och hoppade sedan ur vattnet, svepte nödtorftigt om mig ett badlakan och loggade in och läste ALLA mina blogginlägg - med vidhängande rara, snälla, uppmuntrande och humoristiska kommentarer!


Där låg mitt liv utlagt till allmän betraktan - kanske något för mig att ta lärdom av? Så jag läste och fundilurade lite till. Konstaterade att jaha - det här är mitt liv - vad tänker jag göra åt det? Virvelvinden virvlade fram och försvann, det är som det är - dags att komma över det, men hur gör man? Plockar ögonbrynen, rakar armhålorna och kastar sig ut i intensivt dejtande?


Det finns intressenter - men fördomsfullt nog (och förmodligen sanningsenligt) misstänker jag att det de har i tankarna utöver en fika inte riktigt överensstämmer med mina önskemål.......och ärligt talat orkar jag inte trassla in mig i något som jag måste trassla mig ur lika fort. Så behändigt det hade varit om varje människa hade levererats med en manual! Då hade jag kunnat läsa min egen och haft lite koll på hur jag ska bete mig, och sen lusläst vissa andras för att veta om/vad/ hur!


Fast med min vanliga tur så hade det naturligtvis inte funkat - och det hade nog varit rätt trist också! Jaja, the toils and snares of life.....det blir nog till att skippa dejtingplanerna (orkar fan inte plocka ögonbrynen *S*), ta och roa mig med lite städning och sen så småningom parkera mig i soffan med Puma, Frank, Oliver och Earl och  i likhet med större delen av svenska folket slöglo på det program vi älskar att hata: Melodifestivalen!


Hej och tack - puss och smack!



Av Catten - 23 februari 2008 10:42

den här dagen har ju inte hunnit så långt rent tidsmässigt, men den känns som om jag bara har en enda sak att säga om den:



Ynk!




Citerar Annie Lennox:


"I have so many dreams

and I wish my dreams came true"


Nu dags för låååång, vaaaaaaaarm dusch, Oliver och Earl - sen kanske jag får bättre perspektiv på resten av dagen!?

Presentation


Fortfarande lurvig - och rund igen:)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14 15 16
17
18 19 20
21
22 23 24
25
26
27
28 29
<<< Februari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards