Alla inlägg den 16 februari 2008

Av Catten - 16 februari 2008 22:47

fet, och du är dum - jag kan banta, vad kan du?


Så oerhört irriterad jag blir på vissa människors självklara rätt att döma andra efter utseendet! Jag är ingen tunnis, och strävar inte heller efter att bli det, så varför har någon annan med det att göra? Att kategoriskt uttala sig om mig baserat på mitt utseende - tyder det på nån större intelligens?


Feta människor är inte automatiskt ointelligenta eller lata, inte ens roliga! Inte förutsätter jag att alla blondiner är korkade, alla svartklädda psykiskt sjuka missbrukare, alla invandrare brottsliga, alla tyskar blekfeta, alla norrlänningar tystlåtna osv osv i all evighet med alla korkade fördomar vi har?


Jag blir så trött.....men ännu mer arg, eftersom jag anser att media i enormt stor utsträckning hjälper till att sprida dessa fördomar om överviktiga. "Du är vad du äter"s Anna skipper är en sådan person ....henne skulle jag gladeligen ge en match!! Jag kan förstå att hon vill hjälpa de som sökt till programmet, men måste hon vara så förbannat nedlåtande och elak? "Bra tv" i all ära, men vad med de människor som faktiskt är beredda att göra en förändring i sina liv?


Jag tror naturligtvis inte på att klema med dem, jag vet själv att det krävs lite jävlar annamma för att man ska komma igång, men det där är helt klart på gränsen - mig skulle hon INTE motivera med sitt översittarsätt!


Helt bortsett från det är jag (om det inte skulle märkas) rätt förbannad idag! På mig själv för att jag trasslar in mig i saker jag egentligen inte vill, och på Ängelen som lider av missuppfattningen att min plånbok är hennes privata bank, samt att mina mobiltelefoner är allmän egendom, att använda och läsa mess på hur man behagar.....får nog ha ytterligare ett litet snack med damen om det där med mitt och ditt.......


Men lite kul var det ändå att få höra "gitarrplågaren", även om jag inte hörde mycket av vad uppringaren sa!*L*


Åsså ska jag också tillägga att jag håller med söta rara Birdie i hennes inlägg om "Rätten att vara en gnällkärring"! Vi finns och vi har ett existensberättigande - passar det inte så LÄS inte!! Själv hoppar jag gärna över alla bloggar med "Lunarspråk" i, jag vill inte läsa om "pözzar och kjamizzaj" men jag kommenterar dem inte heller med klagomål. Live and let live!!

Presentation


Fortfarande lurvig - och rund igen:)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14 15 16
17
18 19 20
21
22 23 24
25
26
27
28 29
<<< Februari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards