Direktlänk till inlägg 27 oktober 2007

Vad kan man säga?

Av Catten - 27 oktober 2007 18:48

Efter ett år i FK:s och AF:s projekt "Samverkan" drar det ihop sig till tack och bock. Jag har i mångt och mycket lärt mig att hantera min stress och att inte "varva igång" på olika sätt. Med det är jag oerhört nöjd. Med annat är jag väldigt mycket mindre nöjd.


Redan i februari förklarade jag att 6 november var ett "ödesdatum" för mig, ett blinkade rött datum, innan vilket mycket måste ha löst sig. I stort sett inget har "löst sig". Jag får inte vara sjukskriven längre och jag har ingen A-kassa vilket inte på något sätt har inneburit att min inre stress har minskat.....så vad gör jag på mötet? Lipar som en lökhackare på en Ålandsfärja så klart, och vad genererar det? Jo, en förströdd kommentar om att jag "kanske borde söka en samtalskontakt", ett påpekande om att man kan söka ekonomiskt bistånd och en fråga om jag har självmordstankar....Men hallå!! Kom med något konkret som jag inte redan känner till....


Skit samma, det fick vara nog för denna veckan med oro och jag hade vildare planer för helgen än att ligga hemma och gråta. Nämligen att städa hemma hos M inför hans stundande födelsedag *L*. Jag tror jag har kastat närmare 300 begagnade pizzakartonger och förslog på fullt allvar att han skulle försöka sluta ett avtal med pizzerian om att få panta kartongerna *S* Dessutom pantade vi burkar och flaskor för över 150 spänn, rensade lite här och där och resultatet var gott!!


Inte nog med att M fick ett ganska upprensat hem, Å får lättare att städa ;-) och jag mår alltid lite bättre själsligt när jag får röja...Som tack för hjälpen fick jag en mobil av M...tyvärr var den operatörslåst :( men det ordnar väl sig på något sätt....På kvällen firade vi städningen med älgfärsbiffar och potatisgratäng med myyyyyyyyycket grädde i!! Å och jag gjorde ett tappert försök att supa oss lite snyggare och mycket smartare, men märkligt nog fungerade inget av det! *L* Vad jag vet är att nu kännas det att jag somnade framemot femtiden och vaknade vid halv 8 när M skulle upp för att jaga......


Gamla kärringar pallar inte med för mycket kul, så lördagskvällen "firar" jag hemma i soffan!!


*L8ers, loved ones!*

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Catten - 12 januari 2021 20:59

vad svårt det är ibland att komma till skott med att skriva, trots att det finns massor som jag behöver skriva av mig? Den 4:e fick jag besked om att jag har ny chef till 100% som ska ge mig uppdrag på 60% och att min fd chef har 40% av min tid. ...

Av Catten - 1 januari 2021 20:18

med komplett fullt upp. Nytt uppdrag samt därmed sammanhängande utbildning på jobbet, flytt till en betydligt bättre lägenhet men även besiktningar och extraaktiviteter, jul- och nyårsfirande med restriktioner, pappa som utsatts för bedrägeriförs...

Av Catten - 23 november 2020 13:52

om man precis kan kalla det för "bostadskarriär" när man flyttar från hyrestvåa till hyrestvåa? Men för mig personligen känns det ändå så, främst för att jag flyttar från tredje våningen med dyr utomhusparkering "i mån av plats" till marklägenhet med...

Av Catten - 19 november 2020 16:13

aldrig gjort anspråk på att vara ofelbar. Tvärtom är jag ofta medveten om att jag "borde" gjort annorlunda, bättre, mer, högre osv nästan av födsel och ohejdad vana. Därför blir jag nog lite extra stött när en person som jag en gång stod mycket n...

Av Catten - 8 november 2020 17:25


så innerligt tråkigt och oerhört opraktiskt att vara i isolering i väntan på provsvar. Mest opraktiskt var onekligen att jag hade typ ingen mat hemma, så igår satt jag och funderade ut att om jag åkte till affären strax innan den stängde vid 22, ...

Presentation


Fortfarande lurvig - och rund igen:)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24 25
26
27 28
29
30
31
<<< Oktober 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards