Alla inlägg den 14 oktober 2007

Av Catten - 14 oktober 2007 18:42

Idag är det tacksägelsedagen jag inser att jag verkligen har en hel del att vara tacksam för.


Jag orkade visserligen inte vara med och sjunga, men jag orkade faktiskt åka till kyrkan och ta del av Magnus kloka ord, lyssna på den övriga kören och se på det vackra arrangemanget av höstskördens gåvor. Jag orakde "passa på" att åka inom hos A och lämna de där bootsen hon skulle få, och fick då i gengäld både fika och en god middag. Alltså har jag en generös och omtänksam vän! Och inte bara en, jag har en hel del vänner som frågar hur jag har det. Inte så där överglidande rutinmässigt, utan vänner som tar sig tid att lyssna på mitt svar.


Jag har människor att tycka om! De flesta finns på lite väl långt avstånd för att jag ska tycka att det är exemplariskt, men jag har åtminstone fått det stora nöjet att lära känna dem, och det är enormt mycket värt!! Och jag har dig, på det sätt vi nu "har" varandra. Inte alltid tillräckligt, men det är ju vad vi har och det är eoner mycket bättre än ingenting!


Jag har en familj. Den finns inte alltid så nära rent geografiskt som jag skulle kunna önska mig, men jag har tillgång till dem, och de till mig när det behövs. Rent materiellt är jag ingen rik människa, men jag har vad jag behöver och jag mår rätt bra på det stora hela taget. Jag tror att det ligger mycket i Magnus ord idag...att se till det man faktiskt har, istället för att önska sig nåt mer eller något annat!


Idag är jag nöjd med vad jag har och det här är mitt sätt att uttrycka min tacksägelse!!

Presentation


Fortfarande lurvig - och rund igen:)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24 25
26
27 28
29
30
31
<<< Oktober 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards