Alla inlägg den 5 oktober 2007

Av Catten - 5 oktober 2007 18:43

nummerpresentatör egentligen? Och isåfall varför? Om någon vill en någonting ringer de väl tills de får tag i en? Denna veckanhar jag iofs varit väldigt frånvarande både på dag och kvällstid och det faktum att min mobiltelefon sist och slutligen fått sig en kyss till och gått sönder har väl inte nämnvärt bekymrat mig......


En hel del intressanta saker har jag gjort på mina "upptagna" tider: varit med F 14 på hennes rep med bandet, hon spelar bas och är (enligt det stolta modershjärtat) bäst i gänget och den enda som tar seriöst på det här med att ha ett band och att faktiskt lägga tid, energi och pengar på att repa. "Repat" själv, med min otroligt nasala stämma och insett att när jag valde repertoar borde jag ha utgått ifrån att jag fortfarande kunde vara förkyld och valt låtar med ett minimum av bokstaven "n".....=)


Så..sjungit för de gamla på servicehusen, en märklig men upppenbarligen underhållande blandning av sakrala och profana låtar, från Psalm 196 till "Leende guldbruna ögon" ....det verkade gå hem i alla fall, ingen varken kastade rullator på oss eller brast i gråt! Man kanske till och med skulle drista sig till att göra om det?


Igår utgick jag relativt tidigt för att göra en insats i Å och M:s trädgård...eller "allmänning" som Å kallar den! Å har under sensommaren forslat ett STORT antal plantoffer från Skåne till den Småländska byn men inte riktigt kommit till skott med att få ner dem i jorden...så där rycker alltså Catten in, krympling med snorfylld hjärna borde ju ingenting egentligen kunna eller orka...men vi gjorde en riktigt god insats kan jag tycka, både med planerande och grävande och skräpplockande. Fy fan för att bo granne med en genomfartsled och få in all skit i trädgården som folk inte orkar ta med till närmaste soptunna!! Tack för pizzan btw....


Å idag...phew, det var på sätt och vis både en pärs och en upplevelse! P18 har varit målsägande i en rättegång, han blev misshandlad förra sommaren och nu var det äntligen dags för rättegång. Intressant och verkligen givande ur rent samhällelig och sociologisk synvinkel och en upplevelse som mamma - min son, så klar och redig, samlad och trygg trots att han blev ifrågasatt och nästintill hånad av ena motpartens ombud. Jag är oerhört stolt!! Utgången känns given, skadeståndets storlek är det som återstår att få besked om, men det är mindre viktigt, det allt överskuggande är (kommer att bli) att vi visar att man inte kan behandla människor efter eget tycke utan att få någon form av konsekvens för detta!


Annars är det rätt tyst tycker jag, och kommer förmodligen att fortsätta vara det....inte det händelseförlopp jag hade förväntat mig, men något jag var beredd att ta, annars hade jag inte gjort och sagt det jag sa och gjorde!

Presentation


Fortfarande lurvig - och rund igen:)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24 25
26
27 28
29
30
31
<<< Oktober 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards