Alla inlägg den 15 oktober 2007

Av Catten - 15 oktober 2007 23:08

alla rara som läser mina obetydliga och förvirrade tankar:


Tack, det glädjer mig att se att någon läser vad jag skriver och att nån gång då och då få en kommentar.


Väldigt många bloggare påstår nämligen att "Jag skriver inte för att bli läst"...No shit Sherlock!? Är det därför du bemödat dig med att skaffa en blogg istället för att plita lite hemma i ditt randade kollegiehäfte? Vi "lider" alla av en varierande grad av exhibitionism och min är helt klart mer verbal än visuell. Jag tycker OM att ni läser och jag hoppas ödmjukt att ni ska fortsätta kika in då och då!!


*pussas finkänsligt på kinden*



Av Catten - 15 oktober 2007 22:53

Egentligen hade jag ingenting att skriva om när jag loggade in, "skulle bara" liksom...men sen såg jag att min säkerhetskod idag var "faun" och det är ju något att fundera äver.


Vad ÄR en faun egentligen? Jag har föreställt mig dem som vackra och hjälpsamma varelser, men Pan som väl egentligen är den mest kända Faunen av alla var ju inget vidare trevlig!? Han jagade Syrinx så till den milda grad att hon förvandlade sig till vass, som han skar av (!) och gjorde sin berömda flöjt av. Hans huvudsakliga sysselsättning var att spela på flöjten och injaga skräck i de människor han möter. Dessutom vänstrade han grovt, trots att han var gift med en nymf hade han barn ihop med minst två andra nymfer.....*muttrar*


Mytologi är något intressant, väldigt intressant tycker jag och det finns ofta en sens moral i berättelserna. Gärna något sedelärande, vilket får mig att genast dra paralleller till Disney's produktioner. *L*


Nä, just det...jag hade ju inget att säga idag, så jag får väl sluta nu....kan ju bara så här som en avrundning säga: tycker om!!!!

Presentation


Fortfarande lurvig - och rund igen:)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24 25
26
27 28
29
30
31
<<< Oktober 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards