Direktlänk till inlägg 25 oktober 2007

Om att känna...

Av Catten - 25 oktober 2007 18:09

Känslor är svåra, ofta stora och ohanterliga.....gnälla har jag lätt för, men att våga känna det där stora, viktiga, tänkvärda är svårare.


Imorgon har jag kanske min "ödesdag". Jag har svårt att känna nånting alls inför det, jag skjuter bort och orkar inte reflektera över hur det kanske, kanske kommer att bli.


Jag känner hellre mer åt andra. Åt Å, som säsongsjobbar och står inför att eventuellt dra upp bopålarna för att skaffa sig en ny framtid, ett nytt jobb och förhoppningsvis en stabilare tillvaro. Åt S, som fått positiva besked i dagarna. Åt M, som för första, men antagligen inte sista gången i sitt liv drabbats av en djup depression och äntligen sökt hjälp. Åt alla andra, men innerst inne på något vis mig själv ändå. För jag bär dem med mig  i mitt hjärta, jag gläds med dem när de mår bra, och ängslas med dem när de har det svårt.


Det är inte alltid jag kan uttrycka mitt stöd, ibland blir det meningslösa plattityder som jag ångrar så fort jag sagt dem. Jag är inte bra på det där, jag har aldrig fått lära mig att prata om känslor och jag känner själv att det är en stor begränsning i mitt liv. Men idag grät jag....åt nån annan så klart: I blandad lättnad, sorg, glädje och smärta grät jag stilla i min ensamhet och innerst inne kände jag en viss förundran och frågade mig själv: När ska du våga gråta åt dig själv? Jag måste bara nämna den man som fick mina tårar att rinna - Tomas Sjödin, med sin bok "När träden avlövas ser man längre från vårt kök". En bok om gjädje och sorg, om nåden att få lära känna någon och om smärtan som är dold i den nåden.


Depressiv? Nej, inte precis...bara balanserande likt elefanten på spindeltråden, och det är oerhört intressant!! Men också så stressande att jag inte vill hämta någon mer elefant att dansa med mig......

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Catten - 12 januari 2021 20:59

vad svårt det är ibland att komma till skott med att skriva, trots att det finns massor som jag behöver skriva av mig? Den 4:e fick jag besked om att jag har ny chef till 100% som ska ge mig uppdrag på 60% och att min fd chef har 40% av min tid. ...

Av Catten - 1 januari 2021 20:18

med komplett fullt upp. Nytt uppdrag samt därmed sammanhängande utbildning på jobbet, flytt till en betydligt bättre lägenhet men även besiktningar och extraaktiviteter, jul- och nyårsfirande med restriktioner, pappa som utsatts för bedrägeriförs...

Av Catten - 23 november 2020 13:52

om man precis kan kalla det för "bostadskarriär" när man flyttar från hyrestvåa till hyrestvåa? Men för mig personligen känns det ändå så, främst för att jag flyttar från tredje våningen med dyr utomhusparkering "i mån av plats" till marklägenhet med...

Av Catten - 19 november 2020 16:13

aldrig gjort anspråk på att vara ofelbar. Tvärtom är jag ofta medveten om att jag "borde" gjort annorlunda, bättre, mer, högre osv nästan av födsel och ohejdad vana. Därför blir jag nog lite extra stött när en person som jag en gång stod mycket n...

Av Catten - 8 november 2020 17:25


så innerligt tråkigt och oerhört opraktiskt att vara i isolering i väntan på provsvar. Mest opraktiskt var onekligen att jag hade typ ingen mat hemma, så igår satt jag och funderade ut att om jag åkte till affären strax innan den stängde vid 22, ...

Presentation


Fortfarande lurvig - och rund igen:)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24 25
26
27 28
29
30
31
<<< Oktober 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards