Direktlänk till inlägg 29 mars 2010

Det är lite tomt nu..

Av Catten - 29 mars 2010 19:44


eller kanske snarare är det lite mycket nu som skapar en enorm tomhetskänsla - eller varför inte kalla det "noll-läge" -  både i kropp och knopp?


Med längstaste väninnans nyblivna 18-åring som ligger på IVA och pendlar mellan liv och död sedan mer än en vecka tillbaka, fram till i fredags kunde läkarna inte ens ställa diagnos utan satsade allt på livsuppehållande åtgärder.


Med våren och tidsomställningen som tröttar en redan nästan letargisk Catt.


Med vad som känns som ett enda långt mellanhavande med exet som hånar och sitter över.


Med diskussioner med (minst) tre olika myndigheter som "bara går efter reglerna" och inte ger något utrymme för personlig flexibilitet och definitivt inte utmärks av särskilt empatiska handläggare.


Med en total inre förvirring som ändå innehåller en förvissning och som höll på att skrämma ihjäl Hjärtat i helgen. Förlåt igen!!


Med käraste E som för en ojämn och orättvis kamp mot ointresserade hantverkare - ett uppslag för "Fuskbyggare" om något.


Med påsklovsledig Ängel och en kraschlandad ekonomi.


I all den där oron är det svårt att hitta den glädje och kärlek som trots allt ändå finns, nånstans långt inne - och tyvärr ännu svårare att hitta de adekvata men ack så nödvändiga orden!

 
 
Ingen bild

Yasha

29 mars 2010 20:33

Ibland finns det inga ord och maktlösheten känns extra jobbig när det inte går att göra något annat än att vänta... du vet var jag finns. *kram*

 
Selma

Selma

30 mars 2010 07:46

Det lät som mycket för mycket det där. Jag hoppas det går över.

http://frunatmaken.wordpress.com

 
Ingen bild

kastrullis

30 mars 2010 15:03

Kan inte mer än skicka änglar (om man nu tror på sådan) rätt ut i sajberspejs och hoppas att de landar på rätt ställe!

 
Stattinskan

Stattinskan

30 mars 2010 23:27

... men kära nån va mycket elände på en och samma gång. Låter ju oerhört tragiskt med ung person så illa däran ...
Livet spelar oss ett spratt emellanåt och det är då vi måste ta fram och garva skinnet på näsan ... SKA KLARA DET!
Varmaste tankarna
Catarina

http://metrobloggen.se/stattin

 
Ingen bild

T

31 mars 2010 06:44

Man måste ner på botten för att det ska vända eller som vi säger här nere även ekorrar har fluffiga svansar .
Nu vänder det för dej min fina och jag kan inte tänka mej nån som förtjänar det bättre, puss o tack för att du är den fina tjej du är

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Catten - 12 januari 2021 20:59

vad svårt det är ibland att komma till skott med att skriva, trots att det finns massor som jag behöver skriva av mig? Den 4:e fick jag besked om att jag har ny chef till 100% som ska ge mig uppdrag på 60% och att min fd chef har 40% av min tid. ...

Av Catten - 1 januari 2021 20:18

med komplett fullt upp. Nytt uppdrag samt därmed sammanhängande utbildning på jobbet, flytt till en betydligt bättre lägenhet men även besiktningar och extraaktiviteter, jul- och nyårsfirande med restriktioner, pappa som utsatts för bedrägeriförs...

Av Catten - 23 november 2020 13:52

om man precis kan kalla det för "bostadskarriär" när man flyttar från hyrestvåa till hyrestvåa? Men för mig personligen känns det ändå så, främst för att jag flyttar från tredje våningen med dyr utomhusparkering "i mån av plats" till marklägenhet med...

Av Catten - 19 november 2020 16:13

aldrig gjort anspråk på att vara ofelbar. Tvärtom är jag ofta medveten om att jag "borde" gjort annorlunda, bättre, mer, högre osv nästan av födsel och ohejdad vana. Därför blir jag nog lite extra stött när en person som jag en gång stod mycket n...

Av Catten - 8 november 2020 17:25


så innerligt tråkigt och oerhört opraktiskt att vara i isolering i väntan på provsvar. Mest opraktiskt var onekligen att jag hade typ ingen mat hemma, så igår satt jag och funderade ut att om jag åkte till affären strax innan den stängde vid 22, ...

Presentation


Fortfarande lurvig - och rund igen:)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15 16 17 18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards