Alla inlägg den 16 mars 2010

Av Catten - 16 mars 2010 12:09


Så här jämnt nån vecka efter jag fått besked om att jag inte längre är berättigad till underhållsstöd för Ängelen tröttnade jag på att vänta och ringde till FK.


Gaaaaah liksom!


Min obotliga dumhet /vilja att - trots att jag om och om igen motbevisats - tro gott om folk  (och alltså lita på exet när han sa att han skulle ordna med underhållet) biter mig i rumpan igen. Det tog nämligen bara en vecka för FK att dra in de 105:- jag fått i underhållsstöd, men hela ÅTTA (8) veckor att handlägga  den ansökan jag skickat in en månad "för sent" dvs när den frist jag ville ge exet gått ut.


Det innebär alltså att jag kan räkna med att få underhåll nån gång i slutet av maj.....Jag fick veta att "det kunde vara trevligt att få en klumpsumma då" - men frågan är ju vad vi ska käka fram tills dess?


Missförstå mig rätt - jag är så innerligt tacksam över att möjligheterna och bidragen finns - men byråkratin runt omkring dem kan ju knäcka den envisaste!


*går och pantar Hjärtats vattenflaskor*

Presentation


Fortfarande lurvig - och rund igen:)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15 16 17 18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards