Direktlänk till inlägg 15 februari 2008

Dom é överallt.....

Av Catten - 15 februari 2008 08:38

Eller är det jag som är dum, korkad och naiv?


De är verkligen överallt - oavsett om det är syftet eller inte! Jag är reggad på några nätcommunitys - ja, COMMUNITYS - inte dejtingsidor!! Big difference mina vänner......Hursomhaver - jag är reggad där som en del i mitt sociala liv, jag är ju arbetslös och sysslolös och lider av ett obotligt babbelbehov vissa dagar. När jag säger babbel, då menar  jag snack om ditt och datt, livet, vädret, sociologiska fenomen, vad man åt till middag igår osv osv.


Tack och lov har jag mött en hel del vänner som delar denna min inställning och vi roar oss tillsammans då och då. Tyvärr finns det alltför många som inte riktigt förstått vitsen med "ickedejtingsiter" utan som raggar runt hejdlöst även där. Som kvinna och ute på nätet är man tydligen lovligt byte? Att jag inte vill träffas, "ens" för en fika efter att ha fått ETT mail från en person utan bild och med en tom pres uppfattas som underligt.


Att jag inte vill lämna ut mitt telefonnummer på omedelbar uppmaning "för att se om vi har nåt att snacka om" kallas för oseriöst. Jag har fått höra "Hej snygging, sugen på lite bus"  i stort sett överallt...intressant nog oftast av män som själva inte har någon bild alls och som envist hävdar att de kan visa mig på msn......


Missförstå mig rätt, jag säger absolut inte att dejting via nätet är fult, fel eller på nåt sätt galet, men måste det vara så abrupt och desperat och försiggå precis överallt? Att på en fanclubsida få frågan "Vad söker du hos en man" känns inte så aktuellt och att betraktas som allmängods för att jag vågar ha (ansikts)bild på mig själv är sjukt, sjukt, sjukt!!


Jag blir lite trött...men frågar mig själv om det verkligen är JAG som ska avregga mig överallt, från ställen där jag faktiskt trivs bara för att inte andra har alla popcorn poppade, alla lådor i byrån ,alla hästar i hagen?? Jag skulle kunna göra den här bloggen hur lång som helst, med etiska, moraliska och feministiska aspekter på den här frågan - men jag tror att jag överlåter till dig (manlige) läsare att själv reflektera över ditt beteende.......

 
 
LoneWolf

LoneWolf

15 februari 2008 12:28

Själv har jag på några sidor fått mail där kvinnor(?) säjer nåt i stil med: Åh, jag bara älskar din profil, jag har läst det du skrivit om dej själv och jag skulle verkligen vilja träffas.......
Jaha? om de nu är så blinda att de inte ens kan se att jag inget har skriet om mej själv på de sidorna så tror jag att de egentligen inte behöver mej utan en ledhund

http://www.myspace.com/65lonewolf

 
Birdie

Birdie

16 februari 2008 11:05

Visst är "de där mailen" fantastiska... när man som första mail får nån fånig kommentar och en fråga om telefonnummer? I synnerhet, när man (som jag) då och då roar sig med att svara "tack, men nej tack - jag är inte här av den anledningen, lycka till på annat håll" - och då får svaret "vad tusan gör du HÄR då"?

*s* Konstigt folk...
Jag är ju som du - inte där av den anledningen, utan bara för att prata bort en stund, ha lite kul sällskap då man är ensam IRL.

Kram.

http://www.birdie.bloggagratis.st

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Catten - 12 januari 2021 20:59

vad svårt det är ibland att komma till skott med att skriva, trots att det finns massor som jag behöver skriva av mig? Den 4:e fick jag besked om att jag har ny chef till 100% som ska ge mig uppdrag på 60% och att min fd chef har 40% av min tid. ...

Av Catten - 1 januari 2021 20:18

med komplett fullt upp. Nytt uppdrag samt därmed sammanhängande utbildning på jobbet, flytt till en betydligt bättre lägenhet men även besiktningar och extraaktiviteter, jul- och nyårsfirande med restriktioner, pappa som utsatts för bedrägeriförs...

Av Catten - 23 november 2020 13:52

om man precis kan kalla det för "bostadskarriär" när man flyttar från hyrestvåa till hyrestvåa? Men för mig personligen känns det ändå så, främst för att jag flyttar från tredje våningen med dyr utomhusparkering "i mån av plats" till marklägenhet med...

Av Catten - 19 november 2020 16:13

aldrig gjort anspråk på att vara ofelbar. Tvärtom är jag ofta medveten om att jag "borde" gjort annorlunda, bättre, mer, högre osv nästan av födsel och ohejdad vana. Därför blir jag nog lite extra stött när en person som jag en gång stod mycket n...

Av Catten - 8 november 2020 17:25


så innerligt tråkigt och oerhört opraktiskt att vara i isolering i väntan på provsvar. Mest opraktiskt var onekligen att jag hade typ ingen mat hemma, så igår satt jag och funderade ut att om jag åkte till affären strax innan den stängde vid 22, ...

Presentation


Fortfarande lurvig - och rund igen:)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14 15 16
17
18 19 20
21
22 23 24
25
26
27
28 29
<<< Februari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards