Direktlänk till inlägg 28 mars 2013

Om bekräftelse...

Av Catten - 28 mars 2013 12:12


Jag vet att det finns de som tycker om mig för den person jag är, och personer som uppskattar mig för min kompetens men nog finns det vissa som man tänker att de liksom borde uppskatta en ba'fatt?


Igår fick jag (djupare) insikt i att så enkelt och svart/vitt är inte livet. I en dryg månad nu har vi (som vanligt) dryftat påsken och de därmed närliggande födelsedagarna. StoreSonen har fyllt, jag fyller, StoraSyster fyller och framför allt fyller ju LilleFar hela 75 år! Då, när vi började prata om saken var det självklart att vi skulle samlas i byn där MoråFar bor, de skulle beställa cateringmiddag och vi skulle befinna oss på lokal. Jag erbjöd mig ett antal gånger att ha hela halabaloot här, för enkelhets skull men nej - dels orkade inte morsan åka så långt som hit (knappa 6 mil) och dels så orkade hon inte laga någon mat så det var så de ville ha det.


Men häromveckan ringde han och sa att StoraSyster hade bestämt att de inte ville åka så långt för att fira, så istället åker MoråFar upp till dem, en resa på lite drygt 14 mil.... Vi andra, det vill säga jag, Älskot, mina ungar med respektive - vi är inte tillfrågade. Nu har ju inte jag och min syster en så värst hjärtlig relation så för min del spelar det ärligt talat ingen större roll men ändå...anyhoo så frågade jag LilleFar hur de då hade tänkt, skulle vi övriga ändå komma ut någon dag under helgen?


Svaret jag fick var "Ja, det kan ni väl göra om ni vill, en fralla kan vi väl skaka fram" och tja, det lät ju inbjudande? Jag ställde återigen frågan om de då kanske hellre ville komma hit men fick svaret att "Nä, inte om vi ska till dem också, det blir så mycket körande..."


Igår ringde han igen och frågade om vi tänkte komma, jag svarade att jag inte visste och då upprepar han: "Men tänk på att det bara blir en fralla så ni inte kommer hit helt uthungrade". Intressant - vi har gått från hyreslokal och cateringmiddag till "en fralla", på grund av att tre personer väljer bort att delta. Men vi andra då? Det är inte lokalen och det är inte maten i sig som är det viktiga, det är det faktum att det så oerhört väl skriker ut vem av oss döttrar som är den mest eftertraktade....

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Catten - 12 januari 2021 20:59

vad svårt det är ibland att komma till skott med att skriva, trots att det finns massor som jag behöver skriva av mig? Den 4:e fick jag besked om att jag har ny chef till 100% som ska ge mig uppdrag på 60% och att min fd chef har 40% av min tid. ...

Av Catten - 1 januari 2021 20:18

med komplett fullt upp. Nytt uppdrag samt därmed sammanhängande utbildning på jobbet, flytt till en betydligt bättre lägenhet men även besiktningar och extraaktiviteter, jul- och nyårsfirande med restriktioner, pappa som utsatts för bedrägeriförs...

Av Catten - 23 november 2020 13:52

om man precis kan kalla det för "bostadskarriär" när man flyttar från hyrestvåa till hyrestvåa? Men för mig personligen känns det ändå så, främst för att jag flyttar från tredje våningen med dyr utomhusparkering "i mån av plats" till marklägenhet med...

Av Catten - 19 november 2020 16:13

aldrig gjort anspråk på att vara ofelbar. Tvärtom är jag ofta medveten om att jag "borde" gjort annorlunda, bättre, mer, högre osv nästan av födsel och ohejdad vana. Därför blir jag nog lite extra stött när en person som jag en gång stod mycket n...

Av Catten - 8 november 2020 17:25


så innerligt tråkigt och oerhört opraktiskt att vara i isolering i väntan på provsvar. Mest opraktiskt var onekligen att jag hade typ ingen mat hemma, så igår satt jag och funderade ut att om jag åkte till affären strax innan den stängde vid 22, ...

Presentation


Fortfarande lurvig - och rund igen:)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards