Direktlänk till inlägg 25 september 2012

Min sommar

Av Catten - 25 september 2012 21:19

kollega herr R har ett väldigt klokt och vist talesätt han kommer med ibland:


"Frid tiger still" och så är det nog lite med mig och min blogg också.


Jag skriver nog mest när jag har saker att gnälla över? Men är vi inte lite sådana till mans och kvinns - när vi är missnöjda har vi massor att säga, men när vi har det bra så är vi bara tysta och har det bra?


Det BLIR ju inte alltid så bra, för det kan ju utåt ge intrycket att vi är gnälliga personer som aldrig är nöjda med vår tillvaro - men så är det ju inte riktigt, tack och lov. Jag har ju egentligen massor att vara glad och nöjd för, men som den egocentriska person jag är så tar jag dem lite för mycket för givet - vilket  alltså innebär att jag sällan nämner dem. Inte här iallafall. Och kanske tyvärr inte heller alltid direkt till vederbörande.


Vilket ju inte heller är så bra, för alla vill vi ju ha bekräftelse och ibland även beröm. Jag kan bara säga att jag jobbar på det. Känslor och snack om sådana var inget som prioriterades varken i min uppväxtfamilj eller av min fd man och hans uppväxtfamilj. Alltså var vi två dysfunktionella människor som försökte leva normalt familjeliv - det säger ju sig självt att det inte funkade att ventilera vad som helst. Jag är helt enkelt inte van! Men som sagt - jag jobbar på det!


Att jag inte gnällt på jobbet på sista tiden beror dock (tyvärr) inte på att allt är frid. Tvärtom är där numera lite extra kaos och det är så kaotiskt att jag inte ens orkar gnälla över det - och DÅ är det illa!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Catten - 12 januari 2021 20:59

vad svårt det är ibland att komma till skott med att skriva, trots att det finns massor som jag behöver skriva av mig? Den 4:e fick jag besked om att jag har ny chef till 100% som ska ge mig uppdrag på 60% och att min fd chef har 40% av min tid. ...

Av Catten - 1 januari 2021 20:18

med komplett fullt upp. Nytt uppdrag samt därmed sammanhängande utbildning på jobbet, flytt till en betydligt bättre lägenhet men även besiktningar och extraaktiviteter, jul- och nyårsfirande med restriktioner, pappa som utsatts för bedrägeriförs...

Av Catten - 23 november 2020 13:52

om man precis kan kalla det för "bostadskarriär" när man flyttar från hyrestvåa till hyrestvåa? Men för mig personligen känns det ändå så, främst för att jag flyttar från tredje våningen med dyr utomhusparkering "i mån av plats" till marklägenhet med...

Av Catten - 19 november 2020 16:13

aldrig gjort anspråk på att vara ofelbar. Tvärtom är jag ofta medveten om att jag "borde" gjort annorlunda, bättre, mer, högre osv nästan av födsel och ohejdad vana. Därför blir jag nog lite extra stött när en person som jag en gång stod mycket n...

Av Catten - 8 november 2020 17:25


så innerligt tråkigt och oerhört opraktiskt att vara i isolering i väntan på provsvar. Mest opraktiskt var onekligen att jag hade typ ingen mat hemma, så igår satt jag och funderade ut att om jag åkte till affären strax innan den stängde vid 22, ...

Presentation


Fortfarande lurvig - och rund igen:)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13 14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards